استاندار در نشست صمیمی با جمعی از فرهیختگان و علمای اهل تسنن گیلان عنوان کرد؛

لزوم تداوم وحدت میان شیعه و سنی با تقویت اشتراکات/ توجه ویژه دولت سیزدهم بر استفاده از ظرفیت اهل تسنن در کشور / تشکیل شورای مشورتی با بهره‌گیری از نخبگان مذاهب مختلف

به گزارش تالشان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی عصر روز (چهارشنبه) در نشست صمیمی با جمعی از فرهیختگان و علمای اهل تسنن گیلان که با حضور برخی از مدیران استانی نیز همراه بود؛

ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه، خواستار تداوم برگزاری چنین جلسات وحدت آفرین در جهت پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و تعالی جامعه شد.

 وی با اشاره به سفرهای شهرستانی به مناطق مختلف گیلان گفت: تفاوتی بین ارائه خدمت به عزیزان شیعه و سنی در گیلان وجود ندارد ونخواهد داشت و اهل تسنن استان با شیعیان در کنار یکدیگر و با آرامش کامل زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان برای تفرقه افکنی  بین مسلمانان همواره در تلاشند، اظهار کرد: باید اشتراکات شیعه و سنی که برگرفته از سنت پیامبر اعظم (ص) بوده تقویت شود و در این راستا بهره مندی از رهنمودهای امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب همواره وحدت آفرین است.

 استاندار گیلان یکی از اهداف جمهوری اسلامی را وحدت میان شیعه و سنی دانست و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه وحدت پی ریزی شده به طوری که در دوران دفاع مقدس و اقتصاد مقاومتی اهل تسنن و شیعه در کنار هم بوده و از خاک‌های این مرز و بوم دفاع کردند.

 نماینده عالی دولت در گیلان با ابراز خرسندی از وجود وحدت و همدلی میان شیعه و سنی در استان، افزود: اسلام ناب محمدی محور است؛ لذا شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی به دنبال تفرقه میان اهل تسنن و شیعه در جمهوری اسلامی هستند. دکتر عباسی با تاکید بر لزوم توجه به افزایش و تداوم وحدت میان شیعه و سنی در گیلان تصریح کرد: در دولت، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی و دیگر نهادهای جمهوری اسلامی، رفاقت و صمیمیت زیادی میان اهل سنت و شیعه وجود دارد و این موضوع باید به یک الگو برای جوانان مبدل شود.

 وی با بیان اینکه بنده نماینده عالی دولت برای تمامی اهالی مردم گیلان هستم، گفت: سفر چندین باره بنده به تالش و رضوانشهر، گواه بر این امر است که هیچ تفاوتی میان شرق و غرب گیلان قائل نیستم. استاندارگیلان با بیان اینکه دولت بر استفاده از ظرفیت اهل تسنن در کشور تأکید و توجه دارد، گفت: در گیلان برخی از بخشداران و مدیران از اهل تسنن هستند.

 وی با تاکید بر لزوم توجه به تشکیل شورای مشورتی در استان گیلان افزود: فرمانداران باید شورای مشورتی متشکل از نخبگان علمی، فرهنگی و هنری را تشکیل و در آن از نخبگان اهل تسنن استفاده کنند. وی با بیان اینکه توجه به توسعه روستا منجر به رشد اقتصادی منطقه می‌شود، تصریح کرد: فرمانداران و بخشداران باید به نیازهای اهل تسنن در روستاها توجه کنند زیرا همه مردم در جمهوری اسلامی ولی نعمتان این نظام مقدس هستند.

 نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مسئولان برای سرمایه‌گذاران باید فرش قرمز پهن کنند، گفت: در اعطای تسهیلات هیچ‌گونه تبعیضی میان مذاهب مختلف وجود ندارد.

 وی به مزیت‌های فراوان گیلان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: آزاد سازی سواحل به نفع مردم یکی از بهترین اقدامات دولت آیت‌الله رئیسی بوده و با اجرای برنامه‌های فرهنگی باید از هرگونه هنجارشکنی جلوگیری شود.

در این نشست صمیمانه، حجت الاسلام خانی پور امام جمعه اهل سنت تالش و رضوانشهر،حجت الاسلام عزت شیخ مدیر مدرسه علمیه محمدیه تالش، دکتر مولایی عضو هیات علمی دانشگاه ، خانم نادیا شکرگزار و سید حبیب سبحانی از جامعه هنرمندان، فیروزه اردویی عضو شورای اسلامی شهر تالش  و  حجت الاسلام محمد هاشمی و حجت الاسلام علیرضا نبی پولاد از امامان جماعت اهل سنت استان گیلان نقطه نظرات خود را بیان کرد.