نانوایی‌های پخت شب در آستارا دوبرابر شد

به گزارش تالشان نیوز ، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار آستارا از افزایش نانوایی‌های پخت شب به ۴۳ مورد و تامین آرد مورد نیاز برای آنها، با هدف فراوانی نان و سهولت خرید مردم خبر داد.

جمشید مهدوی در این خصوص اظهار کرد: برنامه پخت شب نانوایی ها با پیگیری فرمانداری آستارا و موافقت معاونت اقتصادی استانداری گیلان و همکاری و مساعدت اداره کل غله استان تدوین و ساعت فعالیت این نانوایی ها از ساعت ۲۰ تا ۲۳ تعیین شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای ۲ هفته پخت شبانه این نانوایی ها، یکهزار و ۷۵۰ کیسه آرد شارژ شده است و این نانوایی ها در شهرهای آستارا، لوندویل، شهرک عباس آباد و برخی روستاها به پخت بربری و لواش اقدام می کنند.

در اوایل خرداد ماه جاری با تصمیم شورای آرد و نان فرمانداری آستارا ۲۰ نانوایی برای پخت شبانه در این شهرستان منظور شده بود و این اقدام ها برای کاهش صف مردم در نانوایی ها و تسهیل خرید انجام می گیرد.

گردشگرپذیر بودن آستارا در تشکیل صف در مقابل نانوایی ها تاثیرگذار است و فرمانداری آستارا و شورای آرد و نان این شهرستان در هفته های گذشته به منظور ساماندهی نانوایی ها، به لغو و واگذاری امتیاز نانوایی های کارمندان به غیر و حذف سهمیه آرد ۲ نانوایی متخلف اقدام کرده بودند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و حدود ۲۲۰ نانوایی در غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است..