مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

صدور مجوز احداث یک هتل ۵ ستاره در رشت

به گزارش تالشان نیوز ، ولی جهانی در گفت وگو با ایسنا، از صدور مجوز احداث یک هتل پنج ستاره در رشت خبر داد و اظهار کرد: نخستین مجوز موافقت اصولی که در فهرست بسته پانزده‌گانه مجوز بی‌نام توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در نظر گرفته شده بود، با واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی به منظور احداث یک هتل پنج ستاره در رشت صادر شد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ستاد حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی استان گیلان، آماده‌سازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بی‌نام برای ایجاد و راه‌اندازی تاسیسات زیرساختی در حوزه صنعت گردشگری در دستور کار اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان تصریح کرد: این نخستین طرحی بوده که در قالب ۱۵ فرصت در نظرگرفته شده برای واگذاری عرصه‌های ملی و شهرسازی از حالت بی‌نام به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شده است.

جهانی عنوان کرد: این مجوز به منظور احداث یک هتل پنج ستاره در منطقه مسکن مهر شهر رشت با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۸۵۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی صادر شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این اداره‌کل در توسعه زیرساخت‌های لازم برای ایجاد اشتغال پایدار در صنعت گردشگری و صنایع‌ وابسته، یادآور شد: این هتل پنج ستاره به مساحت ۴۴۶۱ مترمربع با زیربنای ۱۵ هزار و ۵۴۲ مترمربع احداث شده که با بهره‌برداری از این طرح بر اساس پیش‌بینی‌های اولیه برای بیش از ۱۶۶ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی خواهد شد.