سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان خبر داد؛

ورود سرمایه گذار چینی برای تکمیل راه آهن آستارا | میزان فعالیت تجاری استانی دقیق محاسبه شود

به گزارش تالشان نیوز ، محمد اسحاقی عصر امروز در جلسه مشترک شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، گفت: ضروری است مباحث مطرح شده در شورای بخش خصوصی ابتدا کارشناسی شوند و سپس در جلسه مطرح شوند.

وی افزود: مشکلات مهمی وجود دارد که بخش خصوصی انتظار حل آن را دارد. چالش ها باید در جلسه منعکس شود تا راهکارها بررسی و پایش شوند.
اسحاقی با بیان اینکه مطالبات بخش خصوصی با پیگری ها حل می شود، افزود: انتظار داریم بخش خصوصی در جلسه بعدی حتما پیگیر اجرایی شدن مطالبات قبل باشد. مصوبات جلسات باید به طور صد درصد اجرایی شوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان تاکید کرد: مدیران دستگاه های استان برنامه و بودجه را رصد کنند تا سهم گیلان از دست نرود.

وی با بیان اینکه برای توسعه صادرات غیرنفتی در مورد راه آهن گیلان دغدغه هایی داریم خاطرنشان کرد: اخیرا با سرمایه گذار چینی مکاتباتی داشته و تفاهم نامه هم به زودی امضا می شود تا راه آهن آستارا تکمیل شود.

اسحاقی با بیان اینکه در بخش کشاورزی هم برآنیم از زمینه گل و گیاه بیش از این از ظرفیت های موجود استفاده کنیم، تصریح کرد: ضرروی است میزان فعالیت تجاری استانی دقیق محاسبه شود. باید برنامه داشته باشیم در کنار استفاده از تجار دیگر استان ها تجار گیلان عقب نمانند.

وی گفت: ضعف مدیران اقتصادی به تجار ما ضربه خواهد زد. رصد کنیم تا مسیرها برای حل مشکلات صادرکنندگان هموار شود.