سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان :

دچار ابر بحران جمعیتی هستیم

به گزارش تالشان نیوز ، دکتر اسماعیل نور صالحی سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جمع اصحاب رسانه گفت : وضعیت گیلان در کشور از نظر رشد جمعیت در شرایط بدی قرار دارد و باید در این زمینه چاره اندیشی شود .

وی افزود : جمعیت شناسان از بحرانی که اکنون با آن دست به گریبان هستیم به عنوان چاله جمعیتی نامگذاری کرده اند.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی با این بحران دست به گریبان بوده اند ،عنوان کرد : آن کشورها در یک پروسه زمانی ۳۰۰ ساله به این نقطه رسیده اند اما کشور ما در یک زمان ۳۰ ساله به این چالش رسیده است.

نور صالحی اضافه کرد : کشورهای اروپایی پیش از اینکه به چالش بزرگتری برسند از نظر اقتصادی و اجتماعی توانسته اند خود را تطبیق داده و شرایط را اصلاح کنند و به وضعیت مطلوب برسند .

وی خاطر نشان کرد : قاعدتا اگر شرایط اصلاح نشود و آمادگی لازم وجود نداشته باشد ما دچار بحران می شویم و حدودا ۸ الی ۱۰ سال فرصت داریم که برای جمعیت استان و کشور کاری انجام دهیم.

سرپرست معاونت بهداشتیدانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد : اگر نتوانیم کاری انجام دهیم ۱۵۰ سال زمان خواهد برد تا شرایط مطلوب ایجاد شود و این زنگ خطری برای کشور خواهد بود .

جوانان امروز ۳۰ سال آینده سالمند می شوند و عملا کشور از نظر امنیتی نیز در تهدید قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد : از نظر هویتی ،وجودی و ماندگاری بسیار ضرورت دارد که در مورد جمعیت استان و کشور اقدامی صورت دهیم و به بحث فرزند آوری تاکید نماییم.

نور صالحی گفت : سیاست فرزند آوری سیاست درستی است اما باید چالش های پیش روی این سیاست مرتفع گردد.