اعلام اسامی ادارات پرمصرف گیلان از طریق رسانه‌ها

به گزارش تالشان نیوز ، محمدتقی مهدیزاده در جمع خبرنگاران گفت: ۱۰۰ اکیپ در استان گیلان مصرف برق ادارات و دستگاههای اجرایی را کنترل و نظارت می کنند.

وی افزود: اخطار قطع برق برای ادارات و دستگاه‌های اجرایی پرمصرف استان صادر شده است و اقدامات قانونی لازم جهت برخورد با سازمان‌هایی که الگوی مصرف را رعایت نکرده‌اند، اعمال می‌شود.

مهدی‌زاده ضمن اشاره به دستورالعمل های ارسالی از سوی شرکت توانیر مبنی بر پایش مصرف برق ادارات و دستگاهها افزود: این مشترکین ملزم به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری نسبت به مصرف سال گذشته و همچنین کاهش  مصرف به میزان ۶۰ درصد در ساعت غیر اداری  هستند.

وی تاکید کرد: پس از صدور اخطار و عدم رعایت الگو از سوی ادارات، نسبت به قطع برق آنها اقدام خواهد و وصل مجدد منوط به تعهد بالاترین مقام دستگاه است و در صورت تکرار موضوع اسامی از طریق رسانه ها اعلام می شود.

مدیرعامل توزیع برق خاطرنشان کرد: با کنترل پذیرکردن مشترکین از راه دور، قابلیت اعمال محدودیت بار مصرفی برای مشترکین پرمصرف در ایام پیک فراهم می‌شود که می‌تواند کمک به سزایی به پایداری شبکه و عدم قطع برق سایر مشترکین بالاخص مشترکین خانگی داشته باشد.

وی گفت:  با توجه به محدویت های تولید برق در کل کشور، رعایت الگوی مصرف برق از سوی ادارات و سازمان ها از جمله حذف وسایل غیرضرور برقی، بهره‌گیری از دیزل ژنراتورها، استفاده بهینه و کاهش مصرف سیستمهای سرمایشی در ساعات اوج بار، باید با جدیت صورت پذیرد.

مهدی زاده تصریح کرد: باتوجه به هماهنگی صورت پذیرفته از سوی وزارت نیرو در سطح کلان، ساعات کار اداری استان به منظور کاهش پیک مصرف روزانه برق تغییر یافته و این مهم در کنار رعایت صحیح الگوی مصرف توسط سازمانها و ارگانهای مختلف در ساعات اداری، کمک شایان توجه ای به پایداری شبکه های برق می‌کند.