۱۹۵۲ گردشگر خارجی امسال در مراکز اقامتی گیلان اقامت کردند

به گزارش تالشان نیوز ، ولی جهانی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان ضمن ارائه آماری در زمینه خدمات سفر در طول ۷۵ روز گذشته اظهار داشت: وسایل نقلیه ورودی به استان از تاریخ ۱۱ و ۱۶ خردادماه ۱۴۰۱ به بیش از ۴۸۹ هزار خودرو بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با اشاره به رشد تردد وسایل نقلیه در گیلان نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات دریافت شده از مراکز اقامتی ثابت تعداد هزار و ۹۵۲ نفر گردشگر خارجی در مراکز اقامتی ثابت استان طی سه ماه نخست امسال اقامت کردند.

جهانی با بیان اینکه ملیت گردشگران خارجی مذکور بیشتر از کشور آذربایجان بوده است تصریح کرد: مابقی گردشگران از کشورهایی همچون چین، روسیه، ایرلند، هلند، لبنان، عمان، افغانستان، عربستان، سوریه، ترکیه، عراق و پاکستان بودند که در ۳ ماهه نخست امسال به گیلان سفر کردند.

وی از تشکیل انجمن میراث فرهنگی در سطح استان گیلان خبر داد و بیان کرد: نزدیک به ۵ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در سطح استان داریم که بسیاری از این آثار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و ۳۰۰ نقطه دارای جاذبه گردشگری در شهرستان‌ها نیز شناسایی شده که باید از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد.

جهانی گفت: بخشی از اساس‌نامه انجمن‌های میراث فرهنگی در استان در واقع در راستای آگاهی‌بخشی، ترغیب مردم به حفظ ارزش‌های میراث فرهنگی، رعایت قوانین و مقررات ناظر بر آنها با هدف پیشگیری از وقوع جرائم میراث فرهنگی و تهیه و اجرای برنامه‌های جلب مشارکت عمومی است.

شهرستان رشت جزو شهرستان‌هایی است که در حوزه هتل با بحران مواجه است و نیازمند حمایت ویژه در بخش اقامتی است و بیش از ۲۰۰ واحد اقامتی در رشت فعالیت می‌کنند.