با افزایش فروش چادرهای مسافرتی؛

حضور پرشمار مسافران و بیتوته در پیاده روهای آستارا

به گزارش تالشان نیوزبا وجود تعداد بسیاری هتل، کمپینگ و پارکینگ شهرداری آستارا، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و همچنین وجود خانه های اجاره‌ای شخصی هنوز هم امکانات این بخش در آستارا پاسخگوی نیازهای اقامتی مسافران نبوده و با توجه به علاقمندی استفاده گردشگران از امکانات اقامتی سیار در داخل طبیعت، فروش چادرهای مسافرتی در آستارا طی سه روز گذشته و با توجه به تعطیلات پیش رو افزایش قابل توجهی داشته است.

در طول ۴۸ ساعت گذشته تمام پارک ها و اماکن گردشگری شهرستان مرزی آستارا شاهد بر افراشته شدن چادرهای رنگارنگ و اقامت گردشگران بود که با بیتوته کردن در پیاده رو ها، میادین ورودی شهر و حتی جلوی برخی ادارات شب را به صبح آوردند.

گردشگران طبیعت دوست در طول ایام تعطیلات چند روزه بهاری با نصب چادر در دامن طبیعت و در مکان هایی زیبا نظیر سواحل شهرستان، گردنه کوهستانی حیران، تالاب استیل و حاشیه بازار بزرگ ساحلی آستارا در کنار خانواده خود در حال استراحت هستند.

شهرستان بندر مرزی آستارا در کنار ساحل غربی دریای خزر و در شمالی ترین نقطه استان گیلان و مرز با جمهوری آذربایجان واقع شده است و به شهر بازار و خرید شهرت دارد. این شهرستان مرزنشین شمال کشور دارای آثار فرهنگی، تاریخی و طبیعی زیاد است که زمینه جذب بیشتر گردشگر را فراهم کرده است. مرزی بودن شهرستان و همچنین وجود گمرک و بازار فعال و طبیعت بکر منطقه از ویژگی های ممتاز آستارا در صنعت پردرآمد گردشگری است. شهرستان آستارا زیبایی‌های خاصی دارد و بندر، ساحل زیبای خزر و طرح های ساحلی صدف، سفیر امید و طرح ساحلی شهر لوندویل، دهکده گردشگری حیران، تالاب استیل، موزه حکیم نظامی، آبشار لاتون، روستای کوته کومه، بقعه های امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) و همچنین جنگل‌های بکر روستاهای منطقه، همه را مجذوب خود می‌کند.

حضور چشمگیر گردشگران در شهرستان

هم اکنون فلکه گاز، خیابان‌های اصلی، بلوارهای بسیج و خرمشهر منتهی به بازار و نوار ساحلی آستارا حجم بالای ترافیک را شاهد است و نیروی انتظامی و پلیس راهور در مبادی ورودی و خروجی و داخل شهر، به هدایت وسایل نقلیه و روان سازی ترافیک مشغول هستند.

منقل های کباب، اجاق‌های چای و چادرهای مستقر در بلوارها، حاشیه خیابان‌ها و فضاهای سبز داخل شهر گویای ورود چشمگیر گردشگران به آستارا است و رفته رفته بر حضور مسافران افزوده می‌شود.

بازار اجاره دهندگان خانه‌ها، سوئیت‌های کرایه ای گرم شده و در کمپینگ و پارکینگ شماره یک شهرداری آستارا نیز وسایل نقلیه زیادی به چشم می‌خورد و خانواده‌ها مشغول چادر زدن در مکان‌های تعیین شده هستند. اتوبوس‌های تورهای گردشگری نقاط مختلف ایران در خیابان منتهی به بازار ساحلی و ساحل دریا پارک کرده‌اند و پلاک‌های مختلف خودروهای سبک و سنگین، حکایت از سفر هموطنان نقاط مختلف ایران به آستارا دارد و در بازار ساحلی نیز خرید و فروش انواع پوشاک، وسایل آرایشی و بهداشتی، چادر مسافرتی، هدایا و سوغات رونق گرفته است.

هوای آستارا هنوز مانند تابستان، شرجی نشده و طبیعت زیبای تالاب استیل، پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا، پارک جنگلی بی بی یانلو، گردنه حیران و چشم اندازهای طبیعی و مناطق جلگه‌ای و ساحلی آستارا، مسافران زیادی را در خود جای داده اند.

ستاد ساماندهی طرح‌های سالمسازی ساحل شهرستان آستارا که پیشتر حضور گردشگران را پیش بینی کرده بود، فعال شده است و مسئولان برای تمهید مقدمات و استقرار واحدهای خدماتی و امدادی در نوار ساحلی تلاش می کنند تا زمینه رفاه و امنیت بیشتر گردشگران فراهم شود.

در حالی که بر شمار مسافران ورودی به شهرستان مرزی آستارا افزوده می‌شود، حامیان طبیعت از انباشت زباله در مناطق گردشگری این شهرستان اظهار نگرانی می‌کنند و متاسفانه برخی از مسافران زباله های خود را به خیابان ها و پارک ها و طبیعت منطقه می‌ریزند.