بازدید معاون فنآوری و علمی رییس جمهور از شرکت های دانش بنیان در رشت

به گزارش تالشان نیوز ؛ معاون فناوری و علمی رییس جمهور صبح امروز به رشت آمد و در نخستین بازدیدش به شرکت دانش بنیان فرآوری و ساخت قطعات خودروی ایران در شهر صنعتی رشت رفت و از این شرکت بازدید کرد.

شرکت دانش بنیان فرآوری و ساخت قطعات خودروی ایران  زیر مجموعه هلدینگ قطعات خودرو عظام ، با سرمایه گذاری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و  ۳۵ سال سابقه فعالیت ، حدود هزار نفر در آن مشغول به کارند.

این شرکت، روزانه ۲۰ هزار قطعه انواع کمک فنر و هزار و ۲۵۰ قطعه جعبه فرمان خودرو و سالانه شش میلیون قطعه انواع کمک فنر و قطعه جعبه فرمان تولید می کند.

این شرکت دانش بنیان در سال ۱۴۰۰ دو میلیون و ۵۳۰ هزار یورو صادرات به کشور روسیه داشت .

با اجرای طرح توسعه ، توان افزایش تولید دو برابری و همچنین اشتغال زایی برای حداقل ۵۰۰ نفر را بطور مستقیم دارد و در حال راه اندازی کارخانه کمک فنر در ترکیه نیز است.

وی همچنین به شرکت دانش بنیان پایا کلاچ رفت و از این شرکت هم بازدیدکرد.

در شرکت دانش بنیان «پایا کلاچ»  هم با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و  ۲۵ سال سابقه فعالیت ، حدود ۳۲۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کارند.

این شرکت ،  تنها تولید کننده قطعه فنرخورشیدی کلاچ خودرو در کشور و دارای گواهینامه های مدیریت کیفیت  IATF و گرید A ساپکو و زیر مجموعه هلدینگ قطعات خودرو عظام است.

شرکت دانش بنیان پایا کلاچ، روزانه حدود ده هزار کیت کلاچ تولید و سالانه ظرفیت ۳ میلیون کیت کلاچ را دارد.

این شرکت دانش بنیان امکان ایجاد اشتغال برای بیش از ۸۰ نفر علاوه بر ۳۲۰ نفر موجود در سال ۱۴۰۱ دارا است .

سورنا ستاری همچنین از شرکت زیست فرآورد پارس هم بازدید کرد.

شرکت دانش بنیان زیست فرآورد پارس  ، با مساحت کل حدود ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع ، سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیونی بخش خصوصی و  ۱۸ سال سابقه فعالیت ، حدود ۱۱ پرسنل مستقیم دارد.

این شرکت ،  تولید کننده کیت های تشخیصی آزمایشگاهی  است.

شرکت دانش بنیان زیست فرآورد پارس، هم اکنون روزانه ۱۵۰ کیت و سالیانه حدود۶۰ هزار کیت آزمایشگاهی  تولید می کند.

شرکت دانش بنیان زیست فرآورد پارس ،  طرح توسعه توان افزایش تولید  ۱۰ برابری و همچنین اشتغال زایی برای حداقل ۲۸ نفر بطور مستقیم را دارد.

این ۳ شرکت به عنوان شرکت های دانش بنیان با ارزیابی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور انتخاب شده اند که تحت پوشش پارک علم و فناوری گیلان هستند و واحدهای تحقیق و توسعه آنها هم در همین پارک مستقر است.