دنیامالی در نطق میان دستور تأکید کرد:

کاهش ارتفاع دریای خزر نگران‌کننده است

به گزارش تالشان نیوز به نقل از خانه ملت، احمد دنیامالی در نشست مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک سالروز آزادی خرمشهر، گفت: اولین مسأله‌ای که این روزها مردم را به شدت نگران کرده بحث نگرانی درباره گرانی اقلام به خصوص ارزاق عمومی است که دولت باید از همه ابزارهای خود برای کنترل قیمت‌ها استفاده کند که عمده فشار امروز در حوزه ارزاق عمومی، خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها و مسکن است که اقشار با درآمد پایین را نگران کرده و مشکلات فراوانی به وجود آورده است لذا همه دستگاه‌ها امروز موظف هستند با حساسیت زیاد پیگیری کنند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتظارات از دولت اظهار داشت: دولت در کنار کنترل تورم باید به فکر رونق اقتصادی باشد. دولتمردان بیشتر به سمت رتق و فتق امور جاری هستند و بحث رونق اقتصادی که می‌تواند نجاتبخش وضعیت اقتصادی کنونی کشور باشد، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. سال‌ها است که تورم همراه رکود داریم که یکی از بدترین شرایط در ۴ دهه کشور بوده از این رو انتظار داریم تیم اقتصادی دولت منسجم‌تر و با برنامه‌تر عمل کند و سمت و سوی تیم اقتصادی باید به سمت رونق اقتصادی برود.

وی همچنین تأکید کرد: به نظر می‌رسد سازمان برنامه، رفتار انقباضی را در پیش گرفته که در نهایت به این منجر می‌شود که همچنان در سال جاری با مشکل رکود مواجه باشیم از این رو انتظار می‌رود رئیس جمهور دستورات ویژه‌تری صادر کند که صرفا به فکر کنترل تورم نباشیم. پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌ای مشکلات خیلی زیادی دارند و اکثر پروژه‌ها با مشکل کمبود و کسری منابع مواجه هستند از این رو رئیس جمهور باید در موضوع رکود تدابیر ویژه‌ای به عمل آورد.

دنیامالی در ادامه درباره نکاتی درباره حوزه انتخابیه ضمن تبریک ورود تیم ملوان بندرانزلی به لیگ برتر فوتبال، ابراز داشت: اتفاقاتی که در روزهای اخیر در حوزه فوتبال افتاد و نگرانی‌های جدی را به وجود آورد، باید از سوی وزیر ورزش پیگیری شود و باید گزارشی درباره فدراسیون فوتبال به خصوص درباره اتفاقات تبریز به مجلس ارائه کند.

این عضو مجمع نمایندگان استان گیلان اضافه کرد: از رئیس جمهور در حوزه خزر می‌خواهم با توجه به اینکه سال گذشته، پوتین نماینده تام الاختیار خود را در حوزه خزر معرفی کرد، آقای رئیس جمهور نیز نماینده ویژه ایران را نیز تعیین کند که بتوانیم از این کریدور دریایی یعنی شمال-تهران-جنوب بیشتر برای حوزه واردات و صادرات استفاده کنیم.

وی همچنین با اشاره به کاهش نگران کننده ارتفاع دریای خزر، عنوان کرد: در سال گذشته ۲۱ سانت کاهش ارتفاع در بحث رقوم دریای خزر داشتیم که بسیار نگران کننده است و وزارت خارجه و وزارت نیرو و دستگاه‌های ذیربط باید به سرعت علل این کاهش را در سال‌های اخیر مورد بررسی قرار دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان تالاب‌های حوزه دریای خزر به خصوص تالاب انزلی در حال خشک شدن است که طرح نجات این تالاب باید در دستور کار دولت قرار گیرد و نیاز داریم رئیس جمهور دستور فوری در خصوص تالاب انزلی صادر کند و گزارش وضع موجود و راهکارها را اعلام کنند تا برای نجات آن فرصت را از دست ندهیم.