تشکیل قرارگاه پایش وضعیت گندم، آرد و نان در وزارت کشور

به گزارش تالشان نیوز به نقل ازایلنا، محسن کوشش‌تبار در حاشیه نشست مجازی با نمایندگان کارگروه‌های استانی، گفت: این قرارگاه به طور روزانه وضعیت نانوایان را در سطح کشور رصد می کند و ترتیبی اتخاذ شده است که هیچگونه کمبود آرد و گندم در استان‌ها وجود نداشته باشد و نان مورد نیاز مردم بدون هیچگونه محدودیتی در اختیارشان قرار گیرد.

وی ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک هم از طریق سامانه‌های هوشمند طراحی شده، نظارت لازم بر زنجیره گندم، آرد و نان صورت خواهد گرفت و در مناطقی هم که لازم باشد، ساعت پخت نانوایان افزایش می‌یابد که این موضوع به استانداران هم اعلام شده است. 

به گفته معاون وزیر کشور، دولت مردمی رئیسی با اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، یکی از تاریخی‌ترین تصمیم‌ها را برای حل مشکلات اقتصادی کشور اتخاذ کرده است.

کوشش‌تبار با بیان اینکه اجرای درست و کامل این طرح، نیازمند همت و حضور میدانی مدیران دستگاه‌ها در همه سطوح و همچنین همراهی مردم است، اظهار داشت: همانطور که ریاست‌‌جمهوری اعلام کردند، آثار و برکات طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها در آینده نه چندان دور در حوزه اقتصادی و معیشتی کشور نمایان خواهد شد.

وی صیانت، حفاظت و نگهبانی از بیت‌المال را وظیفه‌ای همگانی دانست و تصریح کرد: یکی از حوزه‌هایی که از طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها متاثر است؛ حوزه آرد و نان است و باید نظارت جدی در این حوزه داشته باشیم، به گونه‌ای که تمام فرایندهای حوزه آرد و نان از ثبت سفارش، تولید و توزیع تا تحویل نان به دست مصرف‌کننده، مورد نظارت مستمر قرار گیرد.

معاون وزیر کشور افزود: در این راستا، برنامه یکپارچه‌سازی و قابلیت کنترل الکترونیک طراحی شده که براساس آن ظرفیت‌هایی چون امکان بازرسی از سوی مردم و ثبت شکایت فراهم است.

کوشش‌تبار با اشاره به مصوبه اخیر ستاد تنطیم بازار که از سوی معاون اول رئیس‌جمهور به وزارت کشور ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: براساس بند سه این مصوبه مسئولیت نظارت و کنترل قیمت آرد و نان در سراسر کشور برعهده وزارت کشور است و همه دستگاه‌ها موظف به همکاری و هماهنگی کامل با این وزارت هستند.