نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس؛

سایه مشکلات اقتصادی و معیشتی بر زندگی مردم/ دولت از جهش شدید قیمت کالاها جلوگیری کند

به گزارش تالشان نیوز ، «حسن محمدیاری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در مورد طرح ویژه دولت برای مردمی سازی پرداخت یارانه‌ها و توزیع هوشمند آن مواردی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: دولت و مجلس با تعاملی که با یکدیگر دارند تلاش می‌کنند تا در ذیل اجرای این طرح افزایش قیمت‌ها به قشرهای آسیب‌پذیر جامعه فشار مضاعفی را وارد نسازد.

نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس با بیان اینکه طبق سازوکار پیش بینی شده یارانه‌ها پیشاپیش به حساب سرپرستان خانوار و دهک‌های مورد نظر واریز می‌شود ابراز داشت: انتظار و خواسته مجلس از دولت به عنوان قوه مجریه این است که در خلال اجرای این کار سیر افزایش قیمت‌ها به شکل معمول و متعارف صورت گیرد.

محمدیاری ضمن تاکید بر جلوگیری از جهش شدید قیمت کالاها این موضوع را خواسته اصلی و مهم نمایندگان مجلس از دولت خواند و با تاکید بر اینکه بروز چنین اتفاقی تبعات اجتماعی را به دنبال دارد افزود: باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر فشار و مضیقه مالی، اقتصادی و معیشتی بر زندگی مردم سایه افکنده بنابراین می‌طلبد دولت با تجدیدنظر در سایر مصارف، منابع آن را برای حمایت معیشتی از مردم لحاظ کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ساز و کارهای لازم در دولت و دستگاه‌های اجرایی ذیل آن برای اجرای درست طرح مردمی سازی پرداخت یارانه‌ها و جلوگیری از افزایش صعودی قیمت کالاها وجود دارد هم اذعان کرد: متولی این کار دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت هستند و این دو نهاد باید کالاهای اساسی که قوت غالب مردم تلقی می‌شود را تامین و توزیع کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از پیگیری‌های مستمر خود در مورد رصد عملکرد نهادهای اشاره شده سخن گفت و اضافه کرد: مجلس به طور مفصل دغدغه‌ها، انتظارات و خواسته‌های خود را در مورد نحوه اجرای مردمی ساختن پرداخت یارانه‌ها به دولت ارائه و انتقال داده است و همچنان هم این فرآیند را به شکل کامل پیگیری می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس خاطرنشان کرد: امیدوارم در ادامه شاهد فرآیندی باشیم که در آن هم منافع و معیشت مردم لحاظ شود و هم اینکه کسری بودجه‌ای که دولت درگیر آن است مورد آسیب بیشتری قرار نگیرد و به چالش برخورد نکند.