موسوی لارگانی در تشریح سوال خود از وزیر تعاون

وضعیت وزارت کار اورژانسی است/ این وزارتخانه به تنهایی دولت را زمین می زند

به گزارش تالشان نیوز ، سید ناصر موسوی لارگانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نمایندگی ۱۶ نفر از نمایندگان گفت: خدای متعال را در ماه مبارک رمضان شاهد می گیرم که هدفی جز اصلاح امور و به سامان رساندن امور نابسامان این وزارتخانه ای که با ۷۰ درصد جمعیت این کشور سروکار دارد را ندارم. اگر اوضاع اسفبار این وزارتخانه نبود، از طرح سوال در صحن علنی می گذشتم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس یازدهم بیان کرد: تیم وزارتخانه هفته هاست به مجلس لشگرکشی کرده اند و در محافل خصوصی با صراحت گفته اند با امکانات و اختیاراتی که دارند، وزیر را از هر چالشی در مجلس نجات می دهند، امروز هم از صبح خیمه زده اند، اما بنده با شناختی که از عقلانیت، حرّیت و درایت همکاران عزیز دارم، مطمئنم نتیجه جلسه امروز باعث تقویت مجلس و به نفع قاطبه ملت و نظام، تقویت دولت آقای رئیسی و نجات وزارت کار از انحراف می شود.

وی ادامه داد: در جلسه رأی اعتماد بیان کردم که انتخاب آقای عبدالملکی که جوان مومنی است، در درجه نخست ظلم به این جوان، بعد ظلم به دولت و کشور است. در طول این ۹ ماه نیز هیچ ملاقات و تماسی با وزیر نداشته ام تا شائبه ای پیش نیاید. با زبان روزه از آقای عبدالملکی می خواهم از تریبون مقدس مجلس به این تهمت ها و شبهاتی که دوستان، شرکا، رفقا و کارمندانشان به بنده و سایر نمایندگان وارد کرده اند، پاسخ دهند. در طول این ۹ ماه آیا بنده درخواست شخصی، منطقه ای، استانی و حتی ملی از ایشان و کل سازمان های زیرمجموعه داشته ام یا خیر؟ شفاف پاسخ دهند تا غبار نفاق زدوده شود و مردم سره را از ناسره بشناسند.

این نماینده مردم در مجلس اظهار داشت: وضعیت وزارتخانه به حدی اورژانسی است که اگر سریعاً این روند متوقف نشود، به تنهایی برای زمین زدن دولت آقای رئیسی کفایت می کند.

موسوی لارگانی بیان کرد: تهی کردن این وزارتخانه از نیروهای کارآمد، باتجربه و غیرسیاسی موجب شد تا تجمعات نوظهوری توسط کارمندان این وزارتخانه و برخی سازمان های زیرمجموعه صورت گیرد که در تاریخ این وزارتخانه بی سابقه بوده است و بیانگر غلبه یأس، ناامیدی، بی انگیزگی در کارکنان و ناتوانی و بی تدبیری وزیر و مدیران منصوب ایشان در اقناع و مدیریت پرسنل وزارتخانه است، چنانچه وزیری بین کارکنان خود وزارتخانه مقبولیت و مشروعیت نداشته باشد، کارایی و مدیریت او در آن مجموعه زیر سوال می رود.