تعطیلی خودسرانه نانوایی‌های آستارا تحت پیگرد قرار گرفت

به گزارش تالشان نیوز – ایرنا، عنایت رضایی‌پور روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان آستارا گفت: تعطیلی خودسرانه و بدون هماهنگی نانوایی ها افزایش یافته و قابل چشم پوشی نیست و مسئولان امر با خاطیان با جدیت برخورد کنند.

وی با اشاره به تابستان پیش رو و احتمال ورود موج جدید گردشگران و مسافران به آستارا، مسئولان را به تثبیت و پایداری شبکه های توزیع برق و آب توصیه و مردم را به صرفه جویی و مصرف بهینه حامل های انرژی دعوت کرد.

او پیگیری تکمیل پروژه های نیمه تمام و جذب و تخصیص اعتبارات عمرانی را از سوی دستگاه های اداری خواستار شد و بر تکریم اربابان رجوع در دستگاه ها و اتصال ادارات به اتوماسیون اداری تاکید کرد.

فرماندار آستارا همچنین از مسئولان خواست، با خبرنگاران خبرگزاری های رسمی با جدیت و مستمر همکاری و از ارائه مطالب خبری به طور مستقیم به فعالان فضای مجازی خودداری کنند.

ساسان کارجویان مدیر جهاد کشاورزی آستارا هم در این جلسه میانگین سرانه آرد هر شهروند را ۱۰ کیلوگرم در هر ماه اعلام کرد و از کشف و ضبط ۲ هزار و ۷۲۰ کیلوگرم آرد قاچاق در قالب ۶۸ کیسه طی چهار ماه گذشته خبر داد.

وی ادامه داد: در مدت زمان یاد شده در بازرسی از نانوایی ها ۸۳ تخلف کم فروشی و ۳۲ مورد تعطیلی خودسرانه محرز و حکم پلمب چهار نانوایی صادر شده است.

قرارگاه شهید سلیمانی آستارا:

مردم آستارا دز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند

فرمانده سپاه و قرارگاه شهید سلیمانی آستارا هم در این جلسه از مردم این شهرستان خواست، دز سوم واکسن کرونا را برای ارتقا سطح ایمنی و سلامت عمومی و جلوگیری از بازگشت محدودیت ها به بازار و اصناف دریافت کنند.

سرهنگ بهزاد قنبری گفت: متاسفانه از نظر دریافت نوبت سوم واکسن کرونا در پایین ترین رتبه استان گیلان قرار داریم و روز گذشته در سطح این شهرستان فقط ۳۶ نفر این نوبت واکسن را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: اگر دز سوم واکسن دریافت نشود، دزهای قبلی تاثیر خود را از دست خواهند داد و باید طبق مطالبه فرمانداری آستارا، ظرف ۲۰ روز با تلاش دستگاه های مختلف، آمار واکسیناسیون ارتقا یابد و اصناف و روستائیان و رسانه ها در این زمینه همکاری کنند.

او افزود: به تازگی ۲ شهرستان گیلان از نظر شیوع کرونا به رنگ قرمز در آمده است و وجود پیک بعدی شیوع کرونا در خرداد ماه محتمل است و مردم دریافت نوبت سوم واکسن را جدی بگیرند.

عنایت رضایی پور فرماندار آستارا هم در این جلسه ، آمار واکسیناسیون کرونا را راضی کننده ندانست و قرارگاه شهید سلیمانی سپاه این شهرستان را برای بررسی میزان واکسیناسیون کارمندان ادارات مامور کرد.

دکتر فرید بصیری مقدم مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز گفت: ۳۲ درصد جمعیت نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند و این پایین ترین رقم در استان گیلان است و برای واکسیناسیون کارمندان در محل های کارآنها آمادگی لازم را داریم.

وی همچنین بر استفاده از فرصت شب های قدر و حضور مردم در مساجد برای تزریق نوبت سوم واکسن و ارسال پیامک انبوه به مردم در خصوص ضرورت دریافت دز سوم واکسن تاکید کرد.

وضعیت آستارا از نظر شیوع کرونا زرد است اماپایین بودن آمار واکسیناسیون و گردشگرپذیر بودن شهرستان، مدیران را از بابت شیوع مجدد بیماری نگران کرده است.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.