وزیر آموزس و پرورش خبر داد :

راه اندازی هنرستان فنی در جوار طرح پرورش ماهیان خاویاری مروارید خزر در منطقه‌ی قروق تالش

به گزارش تالشان نیوز ؛ وزیر اموزش و پرورش در دیدار استاندار گیلان ، با اشاره به اجرای طرح همسان سازی حقوق فرهنگیان، برگزاری آزمون استخدامی معلمان جدید و انسداد ورودی نیروی انسانی غیر مرتبط در بدنه‌ی آموزش و پرورش ، گفت: پس از ماه مبارک رمضان آزمون استخدامی برای جذب ۳۴ هزار نیروی جدید در این وزارتخانه برگزار می‌شود.

یوسف نوری همچنین از توافق برای راه اندازی یک هنرستان فنی در جوار طرح پرورش ماهیان خاویاری مروارید خزر در منطقه‌ی قروق تالش خبر داد و افزود: این هنرستان قرار است ۵۰ دانش آموز را برای فعالیت در حوزه‌ی آبزی پروری و استحصال خاویار تربیت کند تا هر چه سریعتر وارد بازار کار شوند.

وی از استاندار خواست با تعامل با این وزارتخانه و جذب مشارکت خیران مدرسه ساز، زمینه‌ی راه اندازی هنرستان‌های فنی بیشتری را در مناطق مختلف گیلان فراهم کند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین بسیاری از اختلالات اموزشی و پرورشی پیش آمده در جامعه‌ی دانش آموزی کشور را ناشی از تعطیلی اموزش حضوری پس از شیوع کرونا دانست و افزود: در حال حاضر آموزش حضوری در ۵۴۰ هزار کلاس در کشور برقرار است و ۹۲ درصد دانش آموزان در آن به صورت مستمر شرکت می‌کنند.

ضرورت راه اندازی یک مرکز تربیت معلم پسرانه در گیلان 

استاندار گیلان هم در این دیدار ، با تشریح اقدامات به عمل آمده برای آموزش حضوری در مدارس استان ، گفت: در حال حاضر محدودیت تربیت معلمان مرد در گیلان موجب روانه شدن دانشجویان تربیت معلم استان به مناطق همجوار شده که جا دارد با راه اندازی یک مرکز تربیت معلم پسرانه در گیلان این کمبود جبران شود. 

دکتر اسدالله عباسی همچنین برقراری کلاس‌های حضوری در تمامی مدارس گیلان را مرهون اجرای حداکثری طرح واکسیناسیون عنوان کرد و افزود: تلاش می‌شود درصد تزریق دز سوم واکسن از ۵۰ درصد فعلی به حداکثر برسد تا ضریب اطمینان بیشتری برای فعالیت‌های اموزشی و اجتماعی ایجاد شود.

استاندار گیلان همچنین از وزیر آموزش و پرورش خواست اردوگاه دانش اموزی این وزارتخانه در گیلان را در مقاطع خاصی از سال در اختیار آموزش و پرورش گیلان قرار دهد تا دانش آموزان گیلانی هم بتوانند از امکانات این اردوگاه استفاده کنند.