استاندار گیلان: هیچ افزایش قیمتی تا پایان سال پذیرفتنی نیست

به گزارش تالشان نیوز ؛ اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در جلسه مشترک کارگروه تنظیم و کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان اظهار داشت: هیچ گونه افزایش قیمت در کالاهای مختلف در آستانه سال نو پذیرفتنی نیست؛ در عین حال مردم باید فرآیندی منطقی بین قیمت کالا و ارزش واقعی آن حس کنند.

وی با اشاره به حضور مسافران در ایام تعطیلات عید نوروز در نقاط مختلف گیلان و لزوم خدمات رسانی مناسب با رعایت توصیه های بهداشتی به مسافران نوروزی بیان کرد: مردم گیلان همیشه به میهمان نوازی شهرت داشته اند و شایسته است اخلاق حسنه در پذیرایی توسط بخش های دولتی خدمات رسان و نیز بخش خصوصی ارائه کننده کالا و خدمات در ایام نوروز، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر حضور مداوم ناظران و بازرسان در بازار طی ایام عید نوروز در همه شهرستان‌های گیلان تاکید کرد.

 عباسی با بیان اینکه فرمانداران کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار را در شهرستان ها تشکیل دهند، گفت: فرمانداران برای جذب کالاهای اساسی توزیعی دولت همانند شکر، روغن، مرغ منجمد، تخم مرغ و نیز سهمیه آرد فوق العاده نانوایان که تخصیص یافته شتاب کنند.

استاندار گیلان با اشاره به لزوم تداوم نظارت بر نانوایی های استان از سوی دستگاه های متولی و نظارت در همه ایام سال خاطرنشان کرد: هیچ  واحد نانوایی در ایام عید به بهانه کمبود آرد نباید بسته باشد و مسئولان در راستای برخورد با متعرضان به سلامت و مال مردم مماشات نکنند.

وی ادامه داد: کمبود کالاها به موقع به استان گزارش شود و باید برای تامین نیازهای روزانه مردم و نیز ارائه خدمات در شأن به مسافران، برنامه ریزی های مناسب صورت پذیرد.

عباسی با بیان اینکه کالاهای اساسی باید در نقاط مختلف گیلان عادلانه تقسیم شود، اضافه کرد: تعاون روستایی اقدامات لازم برای توزیع عادلانه میوه شب عید را به دقت انجام دهد و دستگاه های نظارتی هم در همه بخش های بازار با دقت رصد داشته باشند.

وی همچنین به رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان دستور داد فرآیند ثبت موجودی برنج کارخانجات شالیکوبی استان در جهت ساماندهی مطلوب و مدیریت صحیح را تا پایان هفته جاری به اتمام برساند.

گیلان پیش از شیوع کرونا سالانه پذیرای بالغ بر ۳۰ میلیون گردشگر بوده است.