آغاز عملیات اجرایی پروژه ی روشنایی اتوبان اسالم به تالش

به گزارش تالشان نیوز نبود نور روشنایی در اتوبان اسالم به شهر تالش خسارات جانی و مالی فراوانی را در طی چند سال گذشته بر جای گذاشته و همواره پای ثابت نقد از سوی رسانه ها و مردم بوده است.

با اینکه این پروژه ی مهم که در واقع ضامن امنیت محور پر تردد اسالم به تالش میباشد همواره به عنوان مطالبه ی عمومی از سوی مسئولان محلی مورد درخواست واقع شده بود اما متاسفانه علی رغم وجود پایه ها ی تلسکوپی روشنایی در بلوار ها و نیوجرسی های مسیر مذکور به دلایل مختلف اجرای آن سالها به تعویق افتاد که در نهایت از روز گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شد.

بخت شاهی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تالش با اشاره به دلایل ایجاد تاخیر در تکمیل پروژه روشنایی جاده ی پونل به تالش گفت : پیرو اطلاع رسانی های قبلی عملیات اجرایی پروژه روشنایی محور پونل – تالش در قالب دو فاز جداگانه از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور توسط یک پیمانکار مطابق نقشه و مشخصات ابلاغی از یک سمت شروع و با تخصیص اعتبار مورد نیاز به صورت مرحله به مرحله در حال اجرا بود.

وی افزود : فاز اول پروژه مذکور از پونل تا ابتدای بخش اسالم در سنوات گذشته به بهره برداری رسید و ادامه عملیات اجرایی پروژه فوق الذکر در قالب فاز دو حد فاصل ابتدای بخش اسالم تا میدان امام حسین(ع) شهر تالش به دلیل عدم توانایی پیمانکار قبلی با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۵ درصد متوقف گردید.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تالش عنوان داشت : در پی عدم توانمندی پیمانکار این اداره ناگزیر ،پیمانکار پروژه را پس از طی یک پروسه طولانی اداری و قضایی اقدام به خلع ید از ادامه مشارکت در پروژه نمود .

بخت شاهی ادامه داد : با پیگیری مجدانه و اخذ اعتبار ملی ویژه به مبلغ حدود ۱۰ میلیارد تومان توسط جناب دکتر حسن محمدیاری نماینده محترم مردم شریف شهرستانهای تالش ، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین استانی و شهرستانی عملیات اجرایی باقی مانده پروژه با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار توانمند جدید به نام ” شرکت مازند نور ” از دیروز مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۱ به صورت رسمی شروع شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تالش در پایان ابراز امیدواری کرد عملیات‌ اجرایی باقیمانده فاز دوم پروژه روشنایی طی ماههای آینده اجرا تا مردم عزیز شهرستان و مسافرین گرامی بتوانند از خدمات سازمان در منطقه بهره مند گردند .