سرپرست فرمانداری آستارا:

اهل سنت آستارا ۱۲ شهید را به انقلاب تقدیم کرد

به گزارش تالشان نیوز : عنایت رضایی‌پور، در جریان نشست با روحانیون اهل سنت این شهرستان که در سالن اجلاس فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: هر روز به اتحاد شیعه و سنی در شهرستان مرزی بندر آستارا افزوده می شود.

وی با اشاره به اینکه در ایران اسلامی، اهل تسنن و تشیع در کنار همدیگر در دوران هشت سال دفاع مقدس، مجاهدت کردند، ادامه داد: اهل سنت شهرستان در آن دوران، ۱۲ شهید گلگون کفن را به انقلاب تقدیم کردند.

وی با تأکید بر اینکه وحدت آفرینی از اولویت های تبیینی و تبلیغی عالمان دینی است، افزود: تحقق این هدف، امنیت و پیشرفت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه را در پی دارد.

رضایی پور، در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه باید از ظرفیت علمای اهل تسنن در آیین های ملی و مذهبی شهرستان بهره مند شویم، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دشمنان ایران و اسلام، همواره با دسیسه‌ها، توطئه‌ها و تفرقه‌افکنی‌ها، قصد خدشه دار کردن اتحاد، انسجام و هم‌بستگی بین اهل تشیع و تسنن را داشتند، ولی به کوری چشم دشمنان در ایران عزیز این اتحاد همچنان پابرجاست.

وی در ادامه با اشاره به برخی مطالبات شهرستان، از جمله آبرسانی و گازرسانی به مناطق روستایی و مرزی، تکمیل طرح های نیمه تمام را از اولویت ها برشمرد و اضافه کرد: هدف دشمنان از شعله ور کردن آتش اختلاف در بین شیعه و سنی، غارت منابع کشورهای خاورمیانه و به خصوص مسلمانان است.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست، از عالمان اهل سنت به دلیل تبلیغ دین مبین اسلام در روستاهای شهرستان آستارا تجلیل به عمل آمد.