۱۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهور برای تکمیل مجتمع فرهنگی رضوانشهر تزریق شد

به گزارش تالشان نیوز ؛ سید نادرصفوی روز چهارشنبه در جلسه با مسئولان و فعالان هنری و رسانه ای شهرستان رضوانشهر افزود: حمایت از هنر و هنرمندان را در دستور کار خود قرار داده ام و در همین راستا تلاش خواهم نمود تا مطالبات هنرمندان را با همکاری دیگر ادارات شهرستان مهیا کنم.

 سرپرست فرمانداری رضوانشهر با اشاره برکات سفر ریاست محترم جمهور به استان گیلان گفت: از محل اعتبارات این سفر مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای راه اندازی سیتم گرمایشی و تکمیل سایر بخش های مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در نظرگرفته شده است.

 صفوی در ادامه با بیان این مطلب که هنرمندان دارای روح لطیف هستند گفت: بهره گیری از ظرفیت هرمندان برای نهادینه شدن فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در سطح جامعه بسیار ضروی و امری اجتناب ناپذیر است.

 همچنین در ابتدای این دیدار، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر در سخنان کوتاهی گزارشی از اقدامات و وضعیت موجود این حوزه ارائه کرد.

 مجیدشافعی افزود: حدود ۲ هزار نفر هنرمند در این شهرستان در قالب انجمن خوشنویسان، انجمن شعر، انجمن داستان نویسی، انجمن نمایش، انجمن هنرهای تجسمی، خبرنگاران و اصحاب رسانه، آموزشگاه های موسیقی و سایر امور فعالیت می کنند.

 رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر با بیان اینکه تعداد ۱۰ آموزشگاه هنری بصورت آزاد در این شهرستان فعالیت می کنند گفت: علاوه بر این ۵ موسسه فرهنگی و ۱۲ کانون مساجد نیز در سطح رضوانشهر و پره سر فعال هستند.

 شافعی افزود: مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر که کار ساخت آن از سال ۱۳۸۱ آغاز شد هنوز تکمیل نشده است.

 وی بیان کرد: در سطح شهر پره سر هم از سال ۱۳۹۵ یک مجتمع فرهنگی با یک هزار و ۲۰۰ متر مربع زیر بنا و در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۷۵۰ متر مربع در حال ساخت است و هم اکنون اسکلت فلزی این بنا نصب شده و ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، دو بخش بنام های مرکزی و پره سر و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان(رشت) واقع شده است.