فرماندار رضوانشهر خبر داد: راه روستایی محاصره در برف رضوانشهر بازگشایی شد

به گزارش تالشان نیوز : محمود قاسمی در جلسه فوق العاده ستاد پیشگری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، در جمع اعضای ستاد بحران این شهرستان افزود: هم اکنون ارتفاع برف در محور‌های کوهستانی رضوانشهر و پره‌سر بیش از ۶۰ سانتی متر گزارش شده است و اداره راهداری این شهرستان با بکارگیری ۱۳ دستگاه سبک، سنگین و نیمه سنگین و در غالب سه اکیپ در محورها مستقر و مشغول بازگشایی مسیر می‌باشند.

وی با بیان اینکه هم اکنون شاهد بارش برف در تمامی محورهای کوهستانی و بعضی از نقاط جلگه‌ای رضوانشهر هستیم گفت: طبق هماهنگی‌های قبلی و تقسیم کار، بترتیب اولویت راه‌های اصلی، فرعی و روستایی را جهت پاکسازی و بازگشایی مسیر‌ها در دستور کار قرار می‌دهیم.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به جلوگیری از هرگونه خطرات ناشی از یخ زدگی بستر راه‌ها گفت: طی ۲ روز اخیر، حدود ۲۰ تن ماسه و نمک در سطح جاده‌ها ریخته شد و در همین راستا به همه مردم عزیز و دارندگان وسایل نقلیه اعلام میگردد ضمن پرهیز از سفر و ترددهای غیرضرور، لوازم نقلیه خود را به زنجیرچرخ و امکانات ایمنی لازم مجهز کنند.

قاسمی گفت: محور پونل به خلخال از محدوده روستای زندانه تا گردنه الماس که خالی از سکنه می‌باشد و بدلیل نبود ایمنی کافی و خطر سقوط بهمن همچنان مسدود است.

وی در ادامه با اشاره به فصل‌زاد و ولد دام‌های سبک و گوسفند در این مناطق گفت: پیش بینی ذخیره‌سازی علوفه در هفته‌های قبل در این راستا صورت گرفته است و تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر وجود مشکلات ناشی از کمبود سوخت و علوفه دامی اعلام نشده است.

فرماندار رضوانشهر همچنین افزود: با توجه به هشدار‌های هواشناسی، به مرغداری‌های سطح منطقه اعلام گردیده نسبت به ذخیره‌سازی سوخت جایگزین اقدام نمایند.

قاسمی در ادامه تاکید کرد: تا اطلاع ثانوی همه اعضای ستاد شهرستانی به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی با استفاده از همه ظرفیت نیروی انسانی و لجستیکی در آماده باش کامل قرار گیرند.