دست رد دستگاه قضایی گیلان بر ادعای حسن محمدیاری

تاکید معاون پیشگیری از جرم دادگستری گیلان بر قانونی بودن واگذاری منطقه آریدول ماسال به بخش خصوصی در راستای اجرای طرح های جنگلداری و گردشگری

به گزارش تالشان نیوز رییس و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان روز چهارشنبه به همراه مدیر کل منابع طبیعی استان از نحوه اجرای طرح صیانت از منابع طبیعی و واگذاری اراضی منطقه آریدول ماسال به بخش خصوصی با هدف اجرای طرح های گردشگری بازدید به عمل آوردند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در جریان این بازدید گفت: طرح حفاظت از منابع طبیعی در منطقه آریدول ماسال با هدف مدیریت پسماند و درختکاری در بیش از ۴ هکتار از مناطق بدون پوشش جنگلی در این منطقه در حال اجراست.

صیانت از ۱۲۰۰ هکتار از جنگل های ماسال

وی با اشاره به صیانت از هزار و ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های ماسال در این طرح، افزود: جلوگیری از مواردی نظیر آتش سوزی، تخریب جنگل‌ها، قاچاق چوب، تصرف عرصه‌های جنگلی و همچنین خدمات بهداشتی و جمع آوری زباله‌های به جا مانده از گردشگران از جمله بخش‌های مختلف این طرح است.

احمد آقایی اضافه کرد: مجری این طرح باید تعدادی آلاچیق ، کلبه و یک رستوران با سازه‌های متناسب با طبیعت، در قالب طرحی ۱۰ ساله، در هزار مترمربع از زمین‌های منابع طبیعی در این منطقه ایجاد کند که پس از پایان مدت قرار داد به منابع طبیعی شهرستان ماسال تحویل داده می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: برخی با بد اخلاقی، هدف از این طرح را در فضای مجازی واگذاری عرصه‌های جنگلی به بخش خصوصی بوسیله رانت عنوان می‌کنند و این در حالیست که هدف از اجرای این طرح حراست و حفاظت از این منطقه در مقابل وقوع آتش سوزی، تخریب، تصرف و قاچاق چوب است.

احمد آقایی با اشاره به نظارت دادستان بر اجرای این طرح به عنوان متولی انفال الهی ، افزود: مجری این طرح ۴ سال است که مدیریت پسماند و جمع آوری زباله‌های گردشگری در این منطقه را بر عهده دارد.

گفتنیست هفته ی گذشته حسن محمدیاری نماینده ی حوزه ی انتخابیه تالش ماسال رضوانشهر در نطقی تند در صحن مجلس شورای اسلامی واگذاری اراضی اریدول در ییلاق فتره کیله به پیمانکار بخش خصوصی را متاثر استفاده از رانت از سوی مدیر کل منابع طبیعی استان خواند و گفت مدیرکل منابع طبیعی گیلان بداند که این واگذاری تبعات زیادی برای وی و دستگاه بازرسی او دارد.