نماینده مردم بندر انزلی در تذکری شفاهی :

برای رفع مشکلات صیادان گیلانی اقدامات لازم صورت بگیرد/ رد کلیات اصلاح حقوق و دستمزد کارکنان دادگستری جای تاسف دارد

به گزارش تالشان نیوز به نقل از ایسنا ، احمد دنیا مالی نماینده مردم بندر انزلی در مجلس در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس عنوان کرد:

کلیات اصلاح حقوق و دستمزد کارکنان دادگستری رد شد و این جای تاسف دارد. از نزدیک نسبت به این موضوع آگاه هستم که حقوق و دریافتی این عزیزان از وضعیت نامناسبی برخوردار است.

این جانب موافق این طرح بودم اما مخالفین اعتقاد دارند که دولت باید یک لایحه کلان در جهت ترمیم حقوق همه دستگاهها ارائه شود که امیدوارم این کار به زودی انجام شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به وزیر جهاد کشاورزی تذکر داد و گفت: وضعیت بیمه صیادان سنتی و تعاونی دچار ابهام است در ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی گیلان بسیاری از صیادان دام گستر بدون این که هیچ گونه حمایتی شوند در حال فعالیت می باشند به گونه ای که در برخی از موارد توسط نیروهای مرزبانی دچار مشکل می شوند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: این در حالی است که نیروهای مرزبانی هیچ وظیفه ای در خصوص صیادان دام گستر ندارند.

لازم است که فرماندهی ناجا با خاطیان این موضوع برخورد کند. معنایی ندارد که با قایق های غول پیکر به قایق های کوچک صیادان آسیب وارد شود.

وی در پایان اضافه کرد: تکثیر و بازسازی ذخایر در این حوزه از وظایف شیلات هست. اما شیلات مشکلات صید و صیادی را در شمال کشور رها کرده است.

چاره ای وجود ندارد که زیرساختهای لازم برای پرورش ماهی در قفس فراهم شود. متاسفانه شیلات در این باره اقدام به خصوصی نداشته و لازم است وزارت کشاورزی اقدامات لازم را انجام دهند.