محمدیاری در نطق میان دستور خطاب به مدیرکل منابع طبیعی گیلان؛

بذل و بخشش جنگل های هیرکانی مصداق بارز رانت و بی عدالتی است

به گزارش تالشان نیوز به نقل از خانه ملت، حسن محمدیاری نماینده مردم نماینده مردم طوالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی در نشست امروز ( سه شنبه ۱۴ دی ماه) صحن علنی مجلس در نطق میان‌دستور خود، گفت: اثرگذاری شهادت سردار دل‌ها از فضای واقعی به فضای مجازی نیز رسیده است.

تا آنجا که دشمن نام قاسم سلیمانی را مرتب از صفحات کاربران اجتماعی پاک می‌کند و این موضوع نشان از پیروزی ایدئواوژی سلیمانی در دومین سالگرد شهادت او است.

وی، ادامه داد : قدرتمندی امروز ایران اسلامی در عرصه‌های بین المللی و سیاسی مرهون جانفشانی فرزندان خود می‌باشد، در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم انتقام سخت در انتظار تروریست‌ها است.” ای سرباز وطن ما نیز سرباز سیدعلی هستیم تا لحظه‌ای که نفس در سینه داریم”.

حوزه جغرافیایی تالش همواره آبستن حوادت غیرمترقبه مختلف بوده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، اضافه کرد: حوزه انتخابیه اینجانب به دلیل واقع شدن در موقعیت جغرافیایی خاص آبستن حوادت غیرمترقبه مختلف بوده که برای نمونه در سنوات اخیر شاهد وقوع سیل، خشکسالی، بارش برف شدید منجر به راهبندان راه‌های اصلی، آتش سوزی در جنگل‌ها و در هفته گذشته نیز شاهد تندباد کم نظیر در منطقه غرب استان گیلان بودیم

که ۲ هزار واحد از اماکن عمومی و خانه مردم را تخریب کرد، علی رغم شرایط فوق الذکر همیشه مسئولین بعد از وقوع حادثه و عموما بدون تمهید امکانات و بودجه برای بازسازی خسارات در منطقه حضور یافته و کمترین اثرگذاری را داشته‌اند.

محمدیاری، تصریح کرد: انتظار داریم ستاد مدیریت بحران کشور جهت پیشگیری و نیز اقدام به موقع برای تامین امکانات خاص از جمله ماشین‌های راه سازی، آتش نشانی و تامین آب کشاورزی اقدام کند و جهت جبران خسارات وارده به مردم در تندباد اخیر مسئولین ذی‌ربط را با امکنات لازم به منطقه اعزام نمایند.

وی، افزود: مردم طوالش، رضوانشهر و ماسال همواره در حوادث غیرمترقبه ملی همراه دولت و مردم بوده‌اند، انتظار داریم در چنین حوادثی برای حل مشکل مردم اقدام اساسی و موثر انجام شود و چون نمایندگان در خط مقدم مطالبات مردم قرار دارند.

پروژه ی کنار گذر تالش به کندی پیش میرود.

انتظار داریم هماهنگی بیشتری در زیر مجموعه‌ وزارتخانه‌های موثر به ویژه وزارت کشور وجود داشته باشد.نماینده مردم طوالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی، گفت:

پروژه کنارگذر تالش که در مجلس هشتم با برآورد هزینه‌ای معادل ۲۷ میلیارد تومان جهت اجرا به پیمانکار واگذار و بخشی از عملیاتی آن به انجام رسید

متاسفانه به دلیل رکود به اعتباری معادل هزار میلیارد تومان نیاز دارد اما علی رغم استقرار پیمانکار در پروژه اعتبار لازم آن تامین نشده و پروژه به کندی پیش می‌رود.

مردم انتظار دارند پروژه کنارگذر تالش به صورت ویژه مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد

یکی از عرصه‌های جنگل‌کاری شده بدون ضابطه به پیمانکار واگذار شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: قاچاق چوب و غارت جنگل‌های شمال کشور به دلیل عدم مدیریت صحیح همچنان ادامه داد و از سوی دیگر به دلیل عدم تعیین تکلیف اراضی ملی متصرفی و بلاتکلیفی مردم، هر روز بر میزان نابسامانی و تخریب جنگل افزوده می‌شود،

اخیرا شاهد واگذاری غیرقانونی توام با رانت و ویژه خواری در منطقه جنگل ماسال بودیم که یکی از عرصه‌های جنگل‌کاری شده به پیمانکاری بدون ضابطه واگذار کردند.

زمانی که مسئولین یک روستایی را به جهت ساخت کلبه مورد مواخذه قرار می‌دهند بذل و بخشش جنگل هیرکانی نیز مصداق بارز رانت و بی عدالتی است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان بداند که این واگذاری تبعات زیادی برای وی و دستگاه بازرسی او دارد. محمدیاری، ادامه داد: از رئیس جمهور و ریاست قوه قضائیه می‌خواهم با گسیل نمودن بازرس ویژه به منطقه نسبت به آشکار شدن این ظلم فاحش اهتمام ویژه داشته باشند.

مردم از اجرای قانون ناراحت نیستند بلکه از بی‌عدالتی دراجرای قانون دلشان به درد می‌آید. هنوز دامداران منطقه به دلیل نبود برنامه‌های حمایتی به کوه‌های می‌زنند تا فردایی برای بقای معیشت خود داشته باشند.

از شر واگذاری‌های غیرقانونی چگونه می‌توان گذشت در حالی که جوانی برای خود اشتغالی نمی‌توانند میخی را به تخته بزند، چگونه این حاتم بخشی مخفیانه با شگردهای خاص قابل تحمل است؟ مردم حال بدی از این بی‌عدالتی دارند.

نماینده مردم نماینده مردم طوالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی، گفت: علی رغم اهتمام دستگاه‌ قضائی در زمینه رفع مشکلات اجتماعی،اقتصادی و عمرانی متاسفانه در استان گیلان بسیاری از پروژه‌ها به دلیل مخالفت دستگاه قضائی بلاتکلیف مانده

و موجب نگرانی مردم شده است، رئیس قوه قضائیه دستور دهند موضوع در جلسه‌ای با حضور نمایندگان گیلان، دستگاه قضائی و اجرایی  پیگیری شود./