رییس شبکه بهداشت و درمان تالش:

خطر در کمین است / لزوم مشارکت مردم در تزریق دزهای سه گانه واکسن کرونا جهت پیشگیری از شیوع سویه امیکرون

به گزارش تالشان نیوز : مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش با اشاره به نقش پر رنگ واکسیناسیون عمومی کرونا در جلوگیری از شیوع این بیماری اظهار داشت :

تسهیل واکسیناسیون عمومی از سوی دولت  و همچنین استقبال خوب مردم از تزریق دز های اول و دوم واکسن در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی توانست کشور را بعد از تحمل پنج دوره سخت و طاقت فرسا به خصوص پیک پنجم به ارامش برساند.

 

وی افزود : امیکرون سویه جدید بیماری کرونا وارد کشور شده است و تزریق دز سوم واکسن کرونا در کنار رعایت دستورالعمل های بهداشتی بهترین روش برای جلوگیری شیوع این بیماری میباشد.

 

دکتر بختیار حیدرنیا با بیان اینکه شرایط کنونی و سلامت جامعه مرهون زحمات شبانه روزی کادر بهداشت و درمان میباشد عنوان داشت : حفظ این شرایط مشارکت ان دسته از واجدینی را میطلبد که هنوز نسبت به واکسیناسیون خود اقدام نکرده اند.

 

حیدرنیا ادامه داد : ۹۳.۵ درصد واجدین شرایط بالای ۱۲ سال در تالش دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند ولی هنوز ۱۵ هزار نفر در این شهرستان نسبت به واکسیناسیون هیچ دزی اقدام نکردند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش خاطر نشان کرد کلیه خانه های بهداشت در روستاها و و کلیه مراکز جامع سلامت در داخل شهرها از امادگی تزریق واکسن برخوردارند که از مردم تالش انتظار میرود نسبت به تکمیل تزریق واکسن های سه گانه در این مراکز اقدام نمایند.