کمربندی تالش در محاق فراموشی در روزی که کسی نبود معاون وزیر راه را از صومعه سرا به تالش بکشاند!

به گزارش تالشان نیوز هفته ی گذشته خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی با حضور در شهرستان صومعه سرا از پروژه ی چهاربانده سازی محور فومن به صومعه سرا ، طاهر گوراب به کلیدبر و کنار گذر مرجقل بازدید به عمل اورد.

خادمی در این بازدید با برشمردن اهمیت  تکمیل این محور ۴۲ کیلومتری خاطر نشان کرد : این محور با پیشرفت ۶۰ درصدی در مسیر ۲۲۰ کیلومتری جاده ترانزیتی سراوان به استارا قرار دارد که در نهایت به جمهوری آذربایجان متصل میشود و تا یک و نیم سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

حضور معاون وزیر راه در شهرستان صومعه سرا در حالی اتفاق افتاده است که گویا در استان گیلان‌ کسی ایشان را از گره کور ترافیکی شهر تالش به سبب بن بست رسیدن پروژه ی کمربندی تالش مطلع نساخته است !

طوری که اگر قبل و بعد شهر تالش به بزرگراه ۸ بانده هم تبدیل شود عملا معنای جاده ی ترانزیتی در حد یک شوخی باقی خواهد ماند.

کمربندی که بیش از دوازده سال از عمرش میگذرد تنها فتوحاتش از رفت و آمد ده ها و صد ها مقام دولتی از رییس جمهور و وزیر و معاون وزیر و استاندار و فرماندار و نماینده ، تنها تکمیل ناقص کمتر از ۳ کیلومتر آن بوده است.

به طور قطع مسئولین شهرستانی و استانی و کشوری به خاصه استاندار جدید گیلان که هر از چند گاهی بادی در غبغب خود کرده و از توسعه گردشگری و یا تسهیل در امر صادرات و ترانزیت جاده ای از مسیر استارا میکند و از کریدور نوستراک سخن به میان می اورد برای حل این مشکل باید این پروژه را در سطح ملی تعریف و پیگیری نمایند و کلیه پروژه های تعریض محورهای مواصلاتی استان را تعطیل و انرژی و بودجه ها را معطوف این پروژه نمایند چرا که شریان اقتصادی استان بدون در نظر گرفتن تکمیل کمربندی تالش سخنی بیهودست.

انتظار میرفت به واسطه حضور معاون وزیر راه در صومعه سرا ، با دعوت و پیگیری نماینده شهرستان و تاکید استاندار گیلان ، خیراله خادمی از کمربندی تالش نیز بازدید به عمل میاورد تا بلکه در انفعال مسئولین استانی گره از کار این پروژه حیاتی میگشود.