آدرس غلط محمدیاری در تریبون مجلس!

به گزارش تالشان نیوز به موجب وزش تندباد در تاریخ ۳۰ ام آذر ماه که شهرستان های غرب استان گیلان را با سرعتی نزدیک به ۱۳۰ کیلومتر برساعت در نوردید

 

و خسارتهای قابل توجه ای در بخش سربندی و دیوار منازل و باغات کشاورزی و همچنین زیرساخت هایی چون تلفن برق گاز و اب اشامیدنی به خصوص در شهرستان های تالش و ماسال وارد ساخت.

 

طوری که بسیاری از مردم شب یلدا را در تاریکی و قطعی آب اشامیدنی به سر بردند و تا چند روز پس از طوفان نیز با این مشکلات مواجه بودند.

 

آنطور که از وضع و حال مناطق طوفان زده بر میامد ان بود که که این طوفان از سوی مسئولین امر و دستگاه های خدمات رسان جدی گرفته نشد.

 

چرا که همچون موارد مشابه ، نه از اعلام اماده باش قبل از وقوع طوفان خبری بود و نه از اعلام هشدار های لازم و نه استقرار نیروهای کمکی امدادی از مرکز استان و نه حضور مدیران مدیریت بحران استانداری گیلان !

 

پس از وقوع طوفان و ارام شدن وضعیت جوی نیز انتظار بر آن بود که ستاد مدیریت بحران با حضور مدیران کل دستگاه ها اجرایی و خدماتی برای جبران خسارات و ارامش خاطر مردم اسیب دیده تشکیل شود که در کمال تعحب این اتفاق هم نیفتاد و به طور مثال مدیریت بحران شهرستان تالش تنها با حضور فرماندار تالش برگزار شد.

 

خلا حضور مسئولین استان در مناطق طوفان زده ی تالش تا انجا پیش رفت که تنها پس از سه روز از وقوع طوفان امیرمرادی مدیر ستاد بحران استانداری گیلان به همراه محمدیاری نماینده تالش در شهرستان ماسال حضور یافت و پس از ۵ روز عباس صابر معاون عمرانی استانداری گیلان از وسعت خرابی های شهرستان ماسال بازدید به عمل اورد.

 

این تعلل و کم توجهی مدیران استان در حضور میدانی در سطح مناطق  طوفان زده ی تالش انتقادات گسترده ای را در رسانه ها و فعالین اجتماعی با خود به همراه داشت.

 

حسن محمدیاری نماینده ی حوزه ی انتخابیه تالش نیز در انتقاد از وضعیت موجود موضوع خسارت وارده به مناطق طوفان زده ی حوزه انتخابیه خود را به تریبون مجلس کشاند

 

اما در نطق خود به جای انتقاد از عدم حضور و توجه مسئولین بلندپایه استان گیلان همچون استاندار گیلان یا رییس سازمان جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن از عدم پوشش رسانه ای مناسب صدا و سیما از میزان خسارت تند باد ، انتقاد کرد و خواستار عذدخواهی رسانه ملی شد!

 

به طور قطع جبران خسارات طوفان در حوزه انتخابیه تالش و دلگرمی مردم حضور به موقع مدیران بلند پایه استان را میطلبید و نه پوزش رسانه ی ملی از عدم اطلاع رسانی درست از میزان خسارت طوفان !

 

به نظر میرسد موضع محافظه کارانه محمدیاری نسبت به عدم انتقاد از حضور استاندار گیلان یا دست کم دستور وی برای حضور مدیران ارشد استان در مناطق طوفان زده ی تالش متاثر از فضای انتصابات حوزه ی انتخابیه تالش ماسال رضوانشهر باشد که مبادا این تذکر و انتقاد روند انتصابات فرمانداران و بخشداران را تحت شعاع قرار دهد.