پس از معطلی ده ماهه سرمایه گذار

کارخانه ی تولید کاغذ از سنگ آهک از تالش به استان اردبیل انتقال پیدا کرد!

به گزارش تالشان نیوز  پس از ده ماه معطلی سرمایه گذار بخش خصوصی ،  سرانجام‌ پروژه ی ساخت کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک که قرار بود در بخش حویق شهرستان تالش احداث شود ، با استقبال و حمایت مسئولین استان اردبیل به این استان انتقال پیدا کرد.

گفته میشود سرمایه گذار این پروژه در پی عدم واگذاری اراضی جا نمایی شده توسط منابع طبیعی استان گیلان اقدام به این امر نموده است.

مهندس افشین لارتین مجری پروژه ی تولید کاغذ از سنگ اهک با تایید این خبر گفت متاستفانه با وجود صبر بسیار و تلاش مضاعف در طول ده ماه گذشته و علی رغم پیگیری های برخی مسئولین شهرستان تالش نتوانستیم مسئولین منابع طبیعی استان گیلان را برای همکاری و حمایت از تولید و اشتغال متعاقد کنیم! و مجبور به ترک گیلان و انتقال پروژه به استان اردبیل شدیم.

وی افزود : تولید و مانع زدایی در برخی استان ها به یک امر سلیقه ای تبدیل شده است و هنوز به عنوان یک اصل شناخته شده نیست چرا که همین طرح در استان اردبیل با استقبال همه مسئولین ارشد استان مواجه شد و توانستیم ظرف یک ماه موافقت اصولی اولیه احداث کارخانه را کسب کنیم

و امروز با حمایت استاندار محترم اردبیل معاونینشان و همچنین امام جمعه محترم اردبیل و تلاش های دکتر خلیلی مدیرکل سرمایه گذاری استانداری اردبیل واگذاری اراضی جانمایی شده برای احداث کارخانه انجام پذیرفت و طی روزهای آتی کلنگ آغاز عملیات ان به زمین خواهد خورد .

مدیر پروژه کارخانه کاغذ سنگی با اشاره به ظرفیت بیش از ۴۵۰ نفری این کارخانه عنوان داشت : حفظ و حراست از مواهب طبیعی همچون جنگل ها یکی از دلایل اصلی ایجاد این صنعت در کشورهای پیشرفتست که با استفاده از تکنولوژی سبز به تولید کاغذ از سنگ آهک میپردازند که کیفیت و مرغوبیت به مراتب بالاتری دارد.

به گزارش تالش تالشان نیوز فراری داده شدن سرمایه گذار پروژه ی احداث کارخانه کاغذ سنگی از تالش به اردبیل در حالی اتفاق میافتد که کل ارکان حکومتی و دولتی همگی بر طبل حمایت از سرمایه گذاران میکوبند

اما هیچ گاه مشخص نکرده اند که دقیقا منظورشان و حدشان و اختیارشان در حمایت از سرمایه گذار بخش خصوصی تا به کجاست .

واگذاری اراضی دولتی به سرمایه گذاران واجد شرایط به خصوص در حوزه ی صنایع مرتبط یا صنایع سبز یکی از اصلی ترین ملزومات حمایت از سرمایه گذاران است.

که بعضا مشاهده شده که در واگذاری اراضی کاملا سلیقه ای و بدون نگاه کارشناسانه برخورد میشود.

حال سوال اینجاست چه عواملی باعث میشود یک پروژه ای در یک استان ده ماه معطل شود ولی در استان دیگری در کمتر از یک ماه کلیه مجوزهای ان صادر میشود و در استانه کلنگ زنی قرار میگیرد ؟