نقطه ی پایان پروژه ی اسکله ی بندر تالش با مخالفت مقام قضایی

به گزارش تالشان نیوز پروژه ی احداث بندر تالش که از حدود یک سال گذشته به صورت مکرر از طرف مسئولین وعده ی احداث آن به مردم داده شده بود خیلی زود به نقطه ی تاریک خود رسید.

احمد آقایی معاون پیشگیری از جرم دادگستری گیلان در نامه ای به معاونت هماهنگی امور عمرانی با ارائه مخالفت و صدور دستور ممنوعیت احداث این پروژه،

رسما پایان رویای بندر تالش را که از سوی مسئولین در اذهان مردم نقش بسته بود را به امضا رساند.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال در قسمت هایی از نامه ی خود با اشاره به مغایرت طرح مذکر با سند آمایش سرزمین تدوین سازمان برنامه و بودجه ، تاکید داشته است گیلان دارای سه اسکله بارانداز بزرگ است شرکت آرتاپان میتواند با بهره گیری از آنان واردات چوب را انجام دهد.

توقف پروژه ی بندر تالش در حالی است که رفت و امد و پیگیری های حسن محمدیاری، فرماندار و امام جمعه تالش و دیدار های مکررشان با مسئولین رده بالای کشوری نشان از اهمیت احداث این پروژه در نزد آنان در جهت ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد دارد.

لازم به ذکر است پروژه ی بندر تالش قرار بود توسط شرکت ارتاپان به مدیریت کمال فتحی بی طرف مالک هولدینگ آرتا در زمینی به مساحت ۲۴ هکتار در روستای پشته ی جوکندان عملیات احداث آن آغاز شود

هر چند که هدف سرمایه گزاران بخش خصوصی تاکنون علی رغم وعده ی اشتغال زایی هیچگاه به طور شفاف بیان نشده اما گفته میشود که هدف سرمایه گذار ، احداث اسکله بارانداز چوب های وارداتی از مسیر ترانزیت دریایی از کشور هایی چون روسیه در راستای مصنوعات چوبی مورد نیاز شرکت ارتاپان میباشد.

تصویر مربوط به دیدار امام جمعه تالش به همراه سرمایه گذار بندر تالش با استاندار گیلان در آذر ۱۴۰۰ میباشد