معاون دادگستری گیلان خبر داد

پرداخت مطالبات کارگران سد شفارود تا هفته آتی / با ترک فعل ها برخورد می کنیم

به گزارش تالشان نیوز جان احمد آقایی در گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی مرکز گیلان ، سد شفارود را یکی از منابع بسیار مهم آبی در غرب استان گیلان دانست و اظهار کرد: مطالعات این پروژه قبل از انقلاب در سال ۵۲ آغاز و در سال ۵۶ به پایان رسیده است.

وی یکی از خدمات ارزنده نظام جمهوری اسلامی را تامین اعتبار پروژه سید شفارود دانست و افزود: بحث زیست محیطی این پروژه در سال ۸۵ به انجام رسید و گشایشی در تامین اعتبار آن از محل تسهیلات بین المللی چین ایجاد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بدنه سد شفارود از سال ۹۳، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این پروژه پیشرفت ۴۸ درصدی دارد.

آقایی، با بیان اینکه طی چند ما اخیر مشکلاتی برای کارگران پروژه پیش آمده است، گفت: یکی از رسالت های دستگاه قضایی براساس قانون رفع دغدغه و نگرانی مردم به ویژه قشر کارگر است و خوشبختانه مردم دستگاه قضایی را پناهگاه خود می دانند و در جهت مطالبات خودشان مراجعه می کنند.

وی با اشاره به برگزاری نشست بررسی مشکلات کارگران سد شفارود با حضور مدیرعامل شرکت کارفرما، پیمانکار و برخی از مدیران استانی، عنوان کرد: کارگران این پروژه سه ماه حقوق دریافت نکرده اند و مشکلاتی برای آنان ایجاد شده است لذا مصوب شد که ظرف یک هفته آینده پیمانکار اقدام به پرداخت مطالبات و معوقات کارگران کند؛ همچنین بدهی ۱۸ میلیارد تومانی بیمه تامین اجتماعی باید وصول شود.

معاون دادگستری گیلان، با تاکید بر لزوم جلب رضایت کارگران توسط پیمانکار، اظهار کرد: پیمانکار براساس قانون مکلف به پرداخت طلب کارگران و آغاز عملیات اجرایی سد است، زیرا تاخیر در پروژه آسیب به بیت المال بوده و هزینه زیادی را بر حاکمیت تحمیل می کند لذا با قصور و ترک فعل ها در این حوزه نیز برخورد قانونی می کنیم.

وی قانون را فصل الخطاب دانست و یادآور شد: پیمانکاران براساس قانون مکلف به پرداخت مطالبات کارگران هستند؛ در غیر این صورت زمینه ساز اعتصابات کارگری خواهند شد و قانون در این حوزه تعارف و مماشات ندارد./ایسنا