فرآیند جدید عضویت در سامانه صندوق اعتباری هنر ابلاغ شد

تالشان نیوز : به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سجاد کوچک‌نژاد گفت: با توجه به ابلاغ مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، تمامی هنرمندان متقاضی عضویت در این صندوق بایستی طبق فرمت‌های جدید در سامانه https://honarcredit.ir ثبت‌نام نمایند.

وی افزود: بر اساس فرمت‌های جدید عضویت در صندوق اعتباری هنر، کلیه متقاضیان می‌بایست یکی از موارد بند (ج) آئین‌نامه صندوق را داشته باشد.

مسئول صندوق اعتباری هنر در گیلان تصریح کرد: هنرمندان در صورت دارا بودن شرایط آئین‌نامه عضویت در صندوق می‌توانند معرفی‌نامه و تعدادی از مدارک هنری خود را در سامانه بارگذاری نمایند و از تسهیلات آن شامل «هنر کارت»، «بیمه تأمین اجتماعی»، «بیمه تکمیلی»، «وام‌های قرض الحسنه» و «بلاعوض» بهره‌مند شوند.

کوچک‌نژاد تأکید کرد: هنرمندان و متقاضیانی که شرایط بند (الف) و یا (ج) آیین‌نامه عضویت را ندارند نمی‌توانند عضو صندوق اعتباری هنر شوند.

وی با اشاره به عضویت حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان در این صندوق یادآور شد: یکهزار و ۹۵۲ نفر از این عزیزان طی سال گذشته برای دریافت هنرکارت اقدام کردند که بیش از ۸۵ درصد این کارت‌ها صادر و فعال شده است.

به گفته مسئول صندوق اعتباری هنر در گیلان، متقاضیان جدید پس از دریافت پیامک با مراجعه به پروفایل شخصی خود در سایت صندوق نسبت به تکمیل پروفایل عضویت، بارگذاری مستندات زمینه فعالیت و مدارک هویتی اقدام نمایند که پس از بررسی کارشناسان صندوق، تأیید مدارک (مطابق ضوابط و آئین‌نامه عضویت) و پرداخت حق عضویت از سوی متقاضی، شناسه عضویت تخصیص داده شده برای اعضا ارسال می‌شود.

کوچک‌نژاد یادآور شد: تمامی پیامک‌های اطلاع‌رسانی صندوق اعتباری هنر صرفاً از پیش‌شماره ۵۰۰۰۲۸۱۶۰ و هنرکارت با پیش‌شماره ۵۰۰۰۲۸۱۹۰ به اعضا ارسال می‌شود و هرگونه پیامک ارسالی به اعضا غیر از پیش‌شماره‌های مذکور فاقد اعتبار است.

مسئول صندوق اعتباری هنر در گیلان از مخاطبان خواست برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مراجعه نمایند.