رفع تصرف حلبی آباد جاده جنگلی گیسوم !

به گزارش تالشان نیوز ظهر روز گذشته سه شنبه ۷ مهر ماه در پی اعتراضات عمومی مردم ، گردشگران و فعالان محیط زیست و گردشگری نسبت به تغییر چهره ی زشت و زننده و تخریب جاده ی زیبای جنگلی گیسوم ، ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی طبق دستور قضایی صادره ، اقدام به رفع تصرف تمامی دکه ها و کافه ها و بساط دستفروشان کردند.

گفته میشود احمد اقایی معاون پیشگیری از جرم دادگستری گیلان که مطابق گزارشات و مستندات ، شاهد تراکم کافه ها و قلیان سراهای در جوار مسیر و همچنین تجمع دست فروشان و بساط پاساژ گونه لباس فروشان در دل جنگل با نصب دیواره های نایلونی و همچنین احداث سایبان های چند ده متری بود، طی دستوری به منابع طبیعی تالش نسبت به رفع تصرف آنی ضد گردشگری و محیط زیستی این جاده زیبای جنگلی و توریستی اقدام نموده است.


این عمل به جا و ارزشمند در حالی با همکاری دستگاه قضا و منابع طبیعی تالش و نیروی انتظامی صورت پذیرفت که ممکن بود تا سال آینده متصرفین همچون کافه های در دل جنگل کنار گذر اتوبان تالش ، به بهانه هایی چون اشتغال زایی ادعای مالکیت یا دست کم تصرف و اجاره نشینی در دل جنگل را میداشتند .
به طور قطع که حلبی آباد گیسوم نه نامش اشتغال زایی بود و نه گردشگری و نه روزنه ای در رونق سفره ی خانواده ای
و بهتر ان که افرادی که از ان رزق میبردند اقتصاد و معیشتشان را از مسئولین سیاسی شهرستان و کشور همچون نماینده و استاندار و رییس جمهور خود بخواهند و نه آنکه از محل تخریب منابع طبیعی بخواهند رزق خانواده خود فراهم کنند .


نا گفته نماند که علت این عقب ماندگی و انگیزه های تعرض به منابع طبیعی ضمن مقاصد سودجویانه برخی افراد ، به عدم عاقبت اندیشی سیاست گذاران اقتصادی و محیط زیستی کشور برمیگردد که اینچنین مردم و منابع طبیعی را در تعارض و تقابل منافع قرار داده است .


وضعیت اخیر جاده جنگلی گیسوم در صورت تداوم شرایط حلبی آباد گونه خود به طور قطع به زنجیره ی اقتصادی حاصل از ورود گردشگران به منطقه و انتفاع مردم بومی منطقه آسیب جدی وارد می ساخت که البته انتظار میرفت ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی در ابتدای امر مانع این تصرفات شوند تا تبعات اجتماعی کمتری را با خود همراه داشته باشد.