شتاب واکسیناسیون در تالش با تزریق شش هزار دز واکسن در یک روز

تزریق ۹۰ هزار دز واکسن کرونا در شهرستان تالش

تالشان نیوز : دکتر بختیار حیدرنیا در گفت و گویی اظهار کرد: روز گذشته همکاران ما با واکسیناسیون ۶ هزار و ۳۲۴ نفر در یک روز، غیرت دینی و روحیه جهادی خود را نشان دادند و این حجم کار نشانگر نظم و انضباط حرفه ای، حفظ سرمای مناسب واکسن، تامین زیرساخت ها و امکانات مراکز واکسیناسیون در تالش است.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم طی هشت هفته پیش رو که فرصت طلایی تا شروع پیک احتمالی ششم است، همه شهروندان تالش حداقل یک دز واکسن کرونا را دریافت کنند تا اگر پیک ششم شروع شود، شدت بیماری و مرگ و میر کمتر باشد.

او افزود: در پیک پنجم در تالش ۶۰۰ بستری جدید را در بیمارستان شاهد بودیم و اگر این پیک در اسفند ۹۸ اتفاق می افتاد بسیار فاجعه بار می شد اما با مجاهدت همکاران، خوب مدیریت شد.

حیدرنیا گفت: در صورت تامین واکسن کافی، ظرفیت واکسیناسیون را به ۱۰ هزار دز در روز ارتقا خواهیم داد تا در ۲ ماه آینده مردم تالش به طور کامل واکسینه شوند و به افراد جامانده بخصوص شهروندان بالای ۶۵ سال توصیه می کنم بدون توجه به حاشیه سازی های شبکه های اجتماعی به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در پیک پنجم کرونا شمار بستری ها در بیمارستان تالش تا ۶۰۰ نفر افزایش یافت و نزدیک به چهار هزار نفر به صورت سرپایی درمان شدند و این حجم عملیات برای همکاران ما قابل تحسین است و همکاران ما خانه به خانه و مرکز به مرکز به سراغ بیماران رفتند و با اجرای طرح مراقبت در منزل و ارائه خدمات مشاوره ای، پزشکی و بهداشتی به آنها خدمت کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش اعلام کرد: در ۱۱ ماه گذشته سه دستگاه اکسیژن ساز و یک دستگاه سی تی اسکن پیشرفته را در بیمارستان تالش راه اندازی کردیم و از همه مسئولان عالی شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی گیلان و وزارتخانه متبوع به خاطر نگاه ویژه به تالش قدردانی می کنم.

روستانشینان برای واکسیناسیون به خانه های بهداشت مراجعه کنند

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش ادامه داد: شبکه بهداشت و درمان تالش بعد از شهرستان رشت، بیشترین جمعیت تحت پوشش را داراست و با توجه به در اولویت بودن مدیریت کرونا در دولت و وزارتخانه بهداشت و درمان و با عنایت به واردات خوب واکسن به کشور و شهرستان ها و صدور دستور واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در روستاها، به روستانشینان توصیه می کنم برای واکسیناسیون به مراکز بهداشت خود مراجعه کنند.

او تصریح کرد: طبق ارزیابی های علمی میزان بستری دریافت کنندگان واکسن، در پیک پنجم در سطح دنیا کاهش یافت و بستری های ما در پیک های قبلی بیشتر افراد بالای ۶۰ سال بود، اما در پیک پنجم به خاطر واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال، بستری ها بیشتر شامل افراد ۳۰ تا ۶۰ ساله بود و این نشانگر تاثیر واکسن است.

حیدرنیا اظهار کرد: دریافت کنندگان ۲ دز واکسن، ایمنی مناسبی پیدا می کنند و هر چند نمی توان ادعا کرد هرگز به کرونا مبتلا نخواهند شد اما در صورت ابتلا، شدت بیماری و احتمال بستری بسیار کم خواهد بود.

وی ادامه داد: همه پزشکان و پرستاران که فرزندان این ملت هستند واکسن دریافت کرده اند و اگر واکسن خوب نبود این قشر از آن استفاده نمی کردند و همکاران ما از ۲۰ ماه قبل در جنگ با کرونا هستند و به مرخصی نرفته اند و از مردم انتظار داریم با نظم و حوصله، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

او گفت: همچنان باید فاصله اجتماعی و زدن ماسک رعایت شود و دور همی ها و تجمعات غیرضروری تا چند ماه آینده و پایان اپیدمی در بهمن ماه ترک شود و مدیران ادارات و روسای بانک ها نیز در مدیریت تجمع ها دقت بیشتر اعمال کنند.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش، مدیریت کرونا در این شهرستان فقط به خدمات پزشکی و درمانی محدود نمی شود بلکه بازرسان بهداشت در کنار سایر دستگاه ها برای اعمال محدودیت های صنفی بازدارنده از شیوع کرونا، سه هزار بار از اصناف و واحدهای تجاری تالش بازدید کرده اند./ایرنا