نماینده حوزه انتخابیه تالش در بند نمایش کاذب

گذری بر نطق سراسر نا مربوط حسن محمدیاری در صحن علنی مجلس!

به گزارش تالشان نیوز صبح روز شنبه ۳۰ مرداد جلسه بررسی وزرای پیشنهادی دولت ابراهیم رییسی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.


در این جلسه رییس جمهور با ارایه برنامه های دولت خود ، به دفاع از وزرای پیشنهادی دولت پرداخت و گفت : بیانیه گام دوم، تعالی فرهنگ، اقتصاد مقاومتی، تأمین و بهبود معیشت مردم و توسعه روابط بین‌المللی، محورهای پنجگانه سند تحول دولت است.

پس از ان نمایندگان موافق و مخالف کلیات برنامه های رییس جمهور به ایراد سخنان خود پرداختند که در این میان حسن محمد یاری نماینده حوزه انتخابیه تالش به عنوان مخالف کلیات برنامه دولت در جایگاه صحن علنی مجلس حضور یافت.


حسن محمدیاری در حالی در کمال تعجب در جایگاه مخالف قرار گرفت که خود و خانواده محمدیاری، در کوران انتخابات ریاست جمهوری فعالیت قابل توجه ای در ستاد انتخاباتی ابراهیم رییسی داشتند

و در نطق های مختلفی در مدح مدیریت و شایستگی و توانمندی اقای رییسی تاکید داشتند : مردم به این دولت امید بستند و رجا واثق دارند که مشکلات کشور با این انتخاب اصلح حل خواهد شد.

سیاست خارجه قاطعانه


با این همه حسن محمدیاری که با قرار گرفتن در پشت تریبون دچار استرس فزاینده ای هم شده بود صحبت های خود را با اشاره ای نامفهوم به حوزه سیاست خارجی آغاز کرد و گفت در حوزه سیاست خارجی باید قاطعانه موضع ما بر مبنای عقلانیت و خرد جمعی مشخص شود !


محمدیاری بدون هیچ توضیحی با همین جمله ی ناقص بدون هیچ موافقت و یا مخالفت مشخصی از برنامه های حوزه سیاست خارجه ی دولت عبور کرده و به موضوع هدفمندی یارانه ها اشاره میکند و میگوید وضع موجود جوابگو نیست و یارانه ها باید سمت تولید هدایت شوند !!!

تضاد یارانه با تولید


نماینده حوزه انتخابیه تالش در حالی به موضوع یارانه ها میپردازد که هیچ سنخیتی با موضوع و محوریت زمان مقتضی که مجلس در اختیار نمایندگان گذاشته بود نداشت چرا که انتظار میرفت محمدیاری در موضوع کلان حوزه اقتصاد همچون اف ای تی اف یا فساد ساختاری مالی در کشور و بحران تورم بپردازد !


در ادامه نطق بی هدف حسن محمدیاری ، نماینده تالش در کمال تعحب به موضوع منابع طبیعی و تخریب ساخت و سازهای غیر قانونی میپردازد !

طوری که اگر کسی شنونده این قسمت از صحبت های این نماینده مجلس میبود چنان گمان میداشت که جلسه استیضاح وزیر کشاورزی در مجلس جاریست !

فقدان حضور مشهود بانوان در کابینه


محمدیاری در بخش دیگری از صحبت خود به عدم حضور بانوان در کابینه ابراهیم رییسی انتقاد وارد کرد و گفت زنان بخش عمده ای از شاکله جامعه کشور هستند و حضور انان در کابینه مشهود نیست.


با اینکه این بخش از صحبت های محمدیاری کاملا مورد پسند و قابل قبول بود اما انتظار میرفت ایشان که نمایندگی حوزه انتخابیه ای را بر عهده دارند که بخش قابل توجهی از جمعیت ان را جامعه اهل تسنن تشکیل میدهند نسبت به عدم تحقق وعده اقای رییسی در استفاده از ظرفیت اهل تسنن در کابینه متذکر میشدند.

عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی


اما شاه بیت صحبت های محمدیاری به گلایه مندی ایشان از عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی نمایندگان بود که این گلایه را همچون مبصر کلاسی که دانش اموزانش مدام بی نظمی میکند به نزد مدیر مدرسه که اقای رییس جمهور باشد میبرد !

محمدیاری صحبت های خود در مخالفت با نظام سلامت کشور را در حالی چنین ابتدایی و نامربوط بیان میکند که روزانه ۵۰۰ نفر از مردم این کشور به علت نبود زیر ساخت های نظام سلامت به کام مرگ کشیده میشوند اما وی به تذکری در باب رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مجلس بسنده میکند !

انتصاب استانداران اشنا به مشکلات منطقه


و اما پایان بخش صحبت های محمدیاری در کمال تعجب به انتصابات استانداران اختصاص یافت و خواستار ان شد از ظرفیت هایی در این منصب استفاده شود که اشنایی لازم با مشکلات منطقه داشته باشند که

باز میتوان گفت این بخش از صحبت های ایشان کاملا نامربوط به موضوع وقتی بود که در اختیار ایشان قرار داشت و می بایست این نقطه نظرات را به جلسه بررسی برنامه های وزیر کشور موکول میکرد.

پیله ی نمایش کاذب


محمدیاری در حالی نطق حدود یک دقیقه ۴۰ ثانیه ای خود را به پایان برد که میتوانست همچون اقای ملک فاضلی که بیشتر از ۴ دقیقه صحبت داشت ، به موضوعات کلان کشور بپردازد اما متاستفانه همچون گذشته ترجیح داد از فرصت نطق صحن علنی با پرداخت به مسائل خارج از موضوع و فرعی و بعضا کم اهمیت بپردازد.

به نظر میرسد محمدیاری هنوز نتوانسته با گذشت بیش از ۱۷ ماه از عمر تصدی نمایندگی حوزه انتخابیه تالش خود را از بند پیله ی نمایش کاذب خارج کند و همچنان به ادامه این نطق های بی حاصل مصر میباشد.