توهین تور لیدر غیر مجاز به مردم تالش

آقای دادستان اگر جلویشان را نمیگیری ما خود دست به کار شویم!

به گزارش تالشان نیوز با اعمال مقررات منع تردد و بازگرداندن مسافران به مبدا ، متاسفانه بساط سودجویی را بیشتر از قبل برای برخی افراد در قامت تور لیدر ( راهنمایان گردشگری ) پهن شده است .

طوری که برخی از این افراد بدون توجه به شرایط حاد کرونایی حاکم بر کشور با کرایه کردن دربست اتوبوس از ترمینال های حمل و نقل در قالب مسافر و نه گردشگر  ،  اقدام به سرازیر کردن تورهای خود از اقصی نقاط کشور به منطقه تالش میکنند.

و با همکاری عوامل منطقه ای ، مسافرین را با آفرود های از پیش هماهنگ شده به مناطق ییلاقی هدایت و در مکان های شخصی به دور از چشم نهاد های نظارتی اسکان میدهند.

بازگشت دو دستگاه اتوبوس حامل گردشگران توسط مردم تالش و پلیس شهرستان که روز دوشنبه در محل میدان امام حسین به منظور جلوگیری از ورود مسافرین و گردشگران گردهم آمده بودند یکی از مصادیق بارز موارد فوق الذکر بود که تصاویر آن به طور گسترده در فضای مجازی انتشار یافت.

اما نکته جالب این دور باطل ممنوعیت گردشگران به مناطق شمالی،  اصرار یکی از تورلیدرهای مرکزنشین به اجرای برنامه ی خود در ییلاق سوتون تالش است که با موجی از واکنش ها توسط شهروندان تالشی مواجه شد.

این کش مکش ها تا آنجا پیش رفت که خانم تور لیدر در واکنش به اعتراض مردم تالش در پیامی در صفحه مجازی خود به مردم تالش توهین کرده و مینویسد قطعا برنامه تور خود را در تالش به اجرا در خواهد آورد و کاربرانی که مدعی ممانعت از اجرای تور وی بودند را به چالش دعوت میکند که نمیتوانید مانع اجرای برنامه تور شوید !

صحبت های تحریک کننده این تور لیدر خانم در حالیست که وی در گذشته نیز تورهای با جمعیت بسیار بالا در شرایط قرمز کرونایی بی انکه کسی جلودارش باشد در تالش برگزار کرده بود که در آن مقطع نیز واکنش های فراوانی را از سوی مردم در بر داشت.

این مجادله مجازی بیش از انکه نشان دهنده عمق بی تعهدی برخی افراد در اصناف و اقشار مختلف باشد گویای آنست که ساختار های نظارتی کشور در بزنگاه هایی همچون امروز که پلیس با تلاش شبانه روزی سعی بر آن دارد تا با انجام دقیق وظایف خود به یاری کادر درمان و قطع زنجیره ی انتقال ویروس کرونا بشتابد تا چه حد دارای مشکلات و خلا های قانونیست.

در حالی که مسئولین میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی از عدم صدور مجوز خبر میدهند اما همچنان تورهای گردشگری با استفاده از خلا قانونی برنامه های خود را بدون هیج مشکلی برگزار مینمایند

در چنین شرایطی دستگاه های نظارتی از جمله دستگاه قضا و در راسش دادستان شهرستان میتواند نسبت به برخود با تکرار این مصادیق مجرمانه نقش بسزایی ایفا کند

چرا که اهمال در برخورد با این مسائل میتواند تبعات اجتماعی را با خود همراه داشته باشد و راه را برای تقابل مردم در مقابل یکدیگر باز کند
همچون شهروندان بسیاری که در پیام های مختلف به تالشان نیوز ضمن انکه خواستار عذرخواهی و برخورد با این خانم تور لیدر شده اند نوشته اند اقای دادستان اگر جلویشان را نمیگیری ما خود دست به کار شویم !