رییس دادگستری تالش هشدار داد

افزایش آمار پدیده ی طلاق توافقی در تالش / بیکاری و وضعیت نابسامان معیشتی عامل اصلی طلاق

رئیس دادگستری تالش گفت: ۲۴۸ مورد از ۳۹۹ پرونده طلاق در سال گذشته، توافقی بود و در سه ماهه نخست امسال نیز از ۱۷۲ فقره پرونده طلاق، ۸۰ مورد توافقی است و افزایش این پدیده هشداری جدی در حوزه مسائل خانواده به شمار می‌رود.

به گزارش تالشان نیوز احمد عبادی روز سه شنبه در نشست خبری هفته قوه قضاییه در دادگستری تالش مهمترین عامل افزایش پرونده های طلاق را وضعیت نابسامان معیشت و بیکاری اعلام کرد.

وی بیشترین جرایم در سه ماهه اول سال جاری را توهین ، ضرب و جرح ، تهدید ، تخریب ، سرقت و تصادفات عنوان کرد و گفت: در سال گذشته نیز فراوانی جرایم به همین ترتیب بود و مهمترین عامل وقوع سرقت، وضعیت نامناسب معیشت و بیکاری است و اعتیاد نیز باعث جرم های مختلف می شود.

وی ادامه داد: این شهرستان در پایان سال ۹۹  با کاهش ۴۵ درصد پرونده ها، رتبه نخست رسیدگی به پرونده ها را در استان گیلان به دست آورد و این نشانه همت همکاران اداری و قضایی است.

عبادی با اشاره به قدمت ۱۵ ساله شوراهای حل اختلاف، آن را ظرفیتی برای سازش و کاستن از ورودی پرونده ها به حوزه قضایی نام برد و افزود: دادگستری تالش نسبت به جمعیت شهرستان یکی از پرتراکم ترین و شلوغ ترین دادگستری ها در استان است و روزانه بیش از هزار نفر در دادگستری تردد می‌کنند و با توجه به حجم ورودی پرونده ها از کمبود قاضی و کارمند رنج می بریم.
   
او نقش رسانه ها را در هدایت و تنویر افکار عمومی مهم دانست و از رسانه ها خواست برای کمک به دستگاه قضایی و کاهش پرونده ها، به افزایش اطلاعات حقوقی مردم اقدام کنند. /ایرنا