کشف بیش از ۵ تن کود شیمیایی احتکاری در تالش

فرمانده انتظامی تالش از کشف ۵ تن و ۸۵۰ کیلوگرم کود شیمیایی احتکاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش تالشان نیوز ؛ سرهنگ “محمد رستمی” با بیان اینکه احتکار کالا و عدم عرضه آن ضمن لطمه زدن به سیستم تولید و توزیع، فشار اقتصادی به مردم وارد می‌کند اظهار داشت: اقدامات قاطع پلیس در راستای مقابله با احتکار، سبب قانونمداری می‌شود و مؤلفه‌های امنیت را ارتقاء می‌دهد.

وی در ادامه گفت: در پی دریافت خبر‌ی مبنی بر احتکار کود شیمیایی داخل انبار یک واحد صنفی در شهرستان تالش، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی پس از تحقیقات صورت گرفته و اطمینان از صحت خبر با هماهنگی قضائی به آدرس محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این مکان، ۵ تن و ۸۵۰ کیلوگرم کود شیمیایی احتکار شده را کشف کردند.

این مقام انتظامی از دستگیری متهم ۴۱ ساله این پرونده و معرفی وی به مرجع قضائی خبر داد و افزود: بنا بر نظر کارشناسان ارزش این کشفیات ۳ میلیارد ریال است.

سرهنگ رستمی در پایان احتکار کالا و هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام مالی کشور قلمداد کرد و اذعان داشت: پلیس به صورت شبانه‌روزی و با بکارگیری تمام امکانات برای برقراری نظم و امنیت تلاش می‌کند.