دکتر شیخان در نشست بانوان ماسال:

«نهاد نمایندگی» را با عضویت مردم منطقه ام تشکیل می دهم/ بانوان متخصص برای توسعه منطقه به  عضویت این نهاد در خواهند آمد/ ضرورت حمایت از شیر زنان  کارآفرین منطقه

دکتر محمد شیخان،  فعال سیاسی در نشست هم اندیشی بانوان ماسال با اشاره به نقش و اهمیت زنان در کارکرد یک جامعه موفق و با بیان اینکه زنان در اجتماع نفش محوری دارند، گفت: زنان هم در مدیریت خانواده و تربیت فرزند و هم در موفقیت جامعه، کارکرد موثری  دارند و در مسیر تحول و توسعه کشور نقش آفرینی می کنند.

به گزارش تالشان نیوز ؛ وی با اشاره به مسئولیت پذیری جامعه بانوان گفت: باید از ظرفیت بانوان متخصص در پیشرفت و توسعه منطقه استفاده کرد. اکنون در منطقه ما بانوان کارآفرین حضور دارند که باید مورد حمایت قرار بگیرند.

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر اظهار داشت: وجه تمایز انقلاب ایران اسلامی با همه انقلاب های دنیا مردمی و اعتقادی بودن آن است.

شیخان افزود: خداوند در قرآن کریم وعده داده که هرجا مردم حضور داشته باشند، اراده‌اش در آنجا تجلی پیدا می‌کند و وعده الهی محقق می شود.

این فعال سیاسی با بیان این که امروز چند دغدغه اساسی در منطقه ما وجود دارد ، گفت:  نخستین دغدغه ،اشتغال و معیشت است، اما سوال این است که اساسا آیا ظرفیت اشتغال در کشور وجود ندارد یا آن که این ظرفیت هست، اما عده ای نمی خواهند فرزندان ما در تولید و اشتغال نقش آفرین باشند.

شیخان با تاکید بر این که متاسفانه شاهد ایجاد فضایی انحصاری در اقتصاد کشور هستیم، گفت: آفت خود برتربینی نسبت به دیگران،  فرصت سوزی نسبت به ظرفیت ها و حذف  سرمایه های انسانی به جان کشور افتاده است.

وی با تاکید بر اینکه در این منطقه نیازمند تحولیم، گفت: برای ایجاد تحول باید شبانه روز کار کنیم و البته دشمن تلاش دارد تا مردم صحنه را ترک کنند، اما امروز نیازمند مشارکت گسترده در انتخابات هستیم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه مردم امروز دلگیرند، تصریح کرد:  نباید این دلخوری ها و دلگیری ها را به پای نظام و انقلاب نوشت، بلکه باید آن را  به حساب کوتاهی و قصور عده ای فرصت سوز و ناتوان بگذاریم.

شیخان تاکید کرد: بنده به عنوان فرزند کوچک شما به صحنه آمدم ؛ چرا که نسبت به آینده جوانان و توسعه این منطقه هم نگران و هم دغدغه‌مندم.

وی خاطرنشان کرد: بنده  در هرجا که مسئولیت داشتم، سعی کردم ظرفیتی برای جوانان این منطقه ایجاد کنم؛  اما با انواع حملات و توهین ها رو به رو شدم و حال آن که  نگران این حمله ها نیستم؛ چرا که پشتوانه  مردم را در کنار خود دارم.

این فعال سیاسی گفت: آیا راه های مواصلاتی شهرهای اطراف و روستاهای دیگر شهرستان ها  با منطقه قابل مقایسه است؟

شیخان ‌افزود: ظرفیت های فرهنگی و فعال سازی آن یک اصل است و  ما می توانیم با ارتقای این ظرفیت ها منطقه تالش را به سطحی رضایت بخش از توانمندی برسانیم.

وی با بیان اینکه عده ای از صداقت و دلسوزی مردم ما سؤ  استفاده می کنند و به آنان وعده دروغ می دهند؛ افزود: ما زیرساخت های فراوانی داریم؛  اما داشته های خود را از دست داده ایم.

این فعال سیاسی گفت: رقابت با حسادت و تضعیف یکدیگر متفاوت است و بنده حامیانم را از وارد شدن به این صحنه خطرناک نهی می کنم؛  چرا که ما برای پیشرفت و  توسعه منطقه  به میدان آمده ایم و جز این هدفی نداریم.

وی ادامه داد:به فضل اللهی  به دنبال شکل دادن «نهاد نمایندگی» با عضوگیری از مردم به ویژه بانوان در حوزه های مختلف هستیم؛  زیرا سقوط اصلی در آن است که انسان بخواهد خودمحوری پیشه کند و  به تنهایی مسائل را پیش ببرد.

شیخان تاکید کرد:  اخلاق را فدای پیروزی نمی کنیم ، سعی داریم  نسبت به وعده ها صادق باشیم و برای منطقه کاری در شأن مردم انجام  دهیم.

در این نشست جمعی از بانوان ضمن بیان دیدگاههایشان پیرامون مشکلات و دغدغه های خود، از نظرات دکتر شیخان برای توجه به  زنان این منطقه و اهمیت نقش آنان در جامعه استقبال کردند.