یادگار غضنفر !

عنوان “شهرستان حویق” در سر در مزار شهدای گمنام بخش حویق تالش حاشیه ساز شد !

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان و فرماندار تالش از به کار رفتن عنوان غیر قانونی ” شهرستان حویق ” در سر در مزار شهدای گمنام بخش حویق که به دستور غضنفری امام جمعه سابق حویق صورت پذیرفته جلوگیری نماید تا بیش از این بدعت تشکیل خودمختاری های جدید براساس دستور غضنفرهای دیگر رواج پیدا نکند !

به گزارش تالشان نیوز محرومیت بخش حویق از توسعه متوازن و استقرار ادارات یکی دیگر از جلوه های ناکارامدی نماینده تالش در طول چهار سال گذشته بود که حسن محمدیاری برای چشم پوشی بر کم کاری های خود طرح تبدیل بخش حویق به شهرستان را با همراهی عده ای از جمله امام جمعه سابق حویق مطرح کرد هر چند که این طرح در حد یک وعده باقی ماند .

انتشار تصویری از سر در مزار شهدای بخش حویق تحت عنوان شهرستان حویق نیز حواشی را با خود به همراه داشت که شهرام ازموده سردبیر ماهنامه تالش در یادداشتی بدان اشاره داشته است.

گفتنیست مزار شهدای گمنام بخش حویق از سالهای قبل در دستور کار دستگاه های متولی قرار داشت که به دستور غضنفری امام جمعه سابق حویق عنوان شهرستان حویق در سر درب ان استفاده شده است

متن یادداشت :

بخش حویق از کی شهرستان شده است؟

تا جایی که من می دانم حویق نام یک شهر و یک بخش از شهرستان تالش است. اما همانطور که خیلی از اتفاقات در کشور ما یک شبه رخ می‌دهند، تولد شهرستان حویق در داخل شهرستان تالش هم گویا یک شبه رخ داده است! هرچند یقین دارم که این به اصطلاح خودمختاری(!!) یک شبه رخ نداده است.

به راستی بخش حویق یک‌ شبه و خودسرانه شهرستان شده است یا وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها در جریان امر هستند؟

لطفا به عکسی که ضمیمه خبر بازدید آقای شهردار و کارشناس ارجمند همراه‌شان از گلزار شهدای گمنام حویق منتشر شده است، دقت کنید. به جای شهر یا بخش حویق، روی سر در گلزار شهدای گمنام، نام و عنوان ” شهرستان ” را ثبت و بر روی کاشی‌ها نوشته‌اند!!

من که نمی‌دانم حویق از چه زمانی شهرستان شده است؟ و اصلا آیا مسئولین آن بخش و از جمله آقای بخشدار و دیگر عزیزان آن جا نمی دانند حویق هنوز بخش است و شهرستان نیست؟
پرسش این است که آیا عمدی در این کار است یا سهوا اتفاق افتاده است؟ اگر سهوی است چرا مسئولین بخش و شهرستان که حتما بارها از آن جا بازدید کرده‌اند، تاکنون متوجه این اشتباه فاحش نشده‌اند و نسبت به رفع آن اقدام نکرده‌اند؟ و اگر شده اند چرا اصلاح نکرده‌اند؟ اصلا آیا از نظر قانونی این کار وجاهت دارد؟

نگارنده این سطور که یک آموزگار کم‌سواد روستایی‌ست تا این حد می‌داند که شهرستان شدن یک بخش منوط به طی مراحلی‌ست که باید از طریق مجاری قانونی رخ دهد و پس از تایید رسما توسط مراجع قانونی ذیصلاح همچون وزارت کشور اعلام شود،اما می‌دانم که تاکنون این اتفاق درباره بخش حویق رخ نداده و رسما اعلام نشده است.

حال انتظار این است مسئولین شهر و بخش حویق و از جمله آقای بخشدار و شورای شهر و شورای بخش حویق و مسئولین شهرستان تالش از جمله فرماندار شهرستان تالش نسبت به اصلاح و رفع این اشتباه فاحش اقدامات لازم را به عمل آورند.

با سپاس
شهرام آزموده