فرماندار رضوانشهر

شرایط راهداران در محور پونل-خلخال به دلیل نبود برق دشوار است

به گزارش تالشان نیوز : محمودقاسمی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به وجود مشکلات در محورهای کوهستانی رضوانشهر و پره سر اظهار داشت: محور پونل به خلخال در این شهرستان از جاده های مهم، پرتردد و سخت گذر کوهستانی است و با گذشت چندین سال از ساخت راهدار خانه در محدوده روستای زندانه همچنان فاقد برق سراسری می باشد.

 وی خاطرنشان کرد: شرایط سخت و پیچیده جوی و همچنین کولاک های شدید در این محور، نیاز به مراقبت شبانه روزی و حضور تمام وقت راهداران می باشد که متأسفانه بدلیل فقدان برق در این راهدارخانه، طی سالیان گذشته حدود نیمی از سال این جاده مسدود می شود.

همچنین در این نشست رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رضوانشهر با ارائه گزارش از آخرین وضعیت راه های این شهرستان گفت: هم اکنون ارتفاع برف در بعضی از نقاط گردنه های پونل به خلخال تا ۲ متر می باشد و این جاده در بعضی نقاط همراه با کولاک شدید اعلام شده است.

یونس هوشمندپور با اشاره به اقدامات انجام شده برای پایدار نگهداشتن وضعیت جاده پونل به خلخال(از محدوده روستای زندانه تا گردنه الماس) افزود: ۴ اکیپ راهداری در جاده های کوهستانی رضوانشهر و پره سر  مستقر هستند و تا کنون حدود یک میلیون متر مکعب عملیات برف روبی را انجام داده اند.

 وی افزود: برای افزایش سطح ایمنی جاده پونل به خلخال بیش از ۴۵ متر مکعب ماسه و نمک پاشی صورت گرفته و عملیات ریزش برداری در جاده های کوهستانی طی هفته جاری بیش از ۲۰۰ متر مکعب می باشد.

 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رضوانشهر با اشاره به نقاط سخت گذر و حادثه خیز جاده پونل به خلخال گفت: ۱۱ کیلومتر از این محور از محدوده زندانه تا گردنه الماس دارای ۱۸ نقطه بهمن خیز می باشد که نیاز به مراقبت تمام وقت و شبانه روزی دارد و راهداران ما در شرایط بسیار سخت و طاقت فرسا مشغول خدمت هستند ولی به دلیل نداشتن برق در راهدارخانه زندانه با مشکل مواجه اند./ایرنا