دستور اکید استاندار هم به جایی نرسید!

جولان خودروهای پلاک غیر بومی در شهر

یادداشتی از منصور یوسفی دیگه سرا

تالشان نیوز : جولان خودروهای با پلاک غیربومی- خصوصا استان‌های مرکزی و جنوبی- در سطح شهر و سواحل بیانگر آن است که: دستور اکید دو روز پیش استاندار مبنی بر جلوگیری از ورود مسافران به استان، صرفا برای خالی نبودن عریضه بوده، و در ممانعت از ورود مسافران به استان گیلان عملا تاثیری نداشته‌است.

این که چه اهداف و برنامه‌ای پشت ماجرا خفته‌است، نمی‌دانم ولی واضح است که هیچ عزمی برای کنترل بیماری در جامعه وجود ندارد!اینکه گفته شود تشویش اذهان عمومی و ایجاد رعب و وحشت در چنین شرایط کار خوبی نیست؛ تاریخ مصرفش به پایان رسیده‌است.

مسئله فراتر از تشویش و وحشت بلکه صحبت مرگ و زندگی است.آیا خودروهای غیربومی با پرداخت جریمه و دریافت مجوز به استان وارد شده‌اند، یا در سایه بی‌خبری ضابطین حتی بدون پرداخت جریمه سلامتی جامعه را تهدید می‌کنند؟

اگر جریمه‌ای از متخلفین دریافت می‌شود، چرا صرف حوزه درمان نمی‌شود؟مگر حضور مسافران، تردد و تجمع و…. با سلامتی جامعه در ارتباط نیست؟چرا این جریمه‌ها برای پاسداشت از سلامتی و…. صرف نمی‌شود؟

جناب استاندارد!مراکز درمانی مملو از بیماران کرونایی می‌باشد.نبود امکانات، دارو و تجهیزات پزشکی، و فریاد و اعتراض بیماران و همراهان ناشی از این کمبودها از یک‌سو، و خستگی و فرسودگی کادر درمان از دیگرسو؛ شرایط را هر روز بیش از پیش پیچیده و بغرنج‌تر کرده‌است.اگر این شرایط نابسامانی بخش درمان به گوش مبارک‌تان می‌رسد چرا ورودی‌های استان کنترل نمی‌شود؟ و اگر نمی‌رسد چرا زحمت نمی‌کشید از نزدیک مشکلات را رصد نمی‌کنید؟

من از جنابعالی تقاضا دارم یک روز در کسوت یک شهروند عادی ساعاتی را در یکی از مراکز درمانی مرتبط با کرونا نظاره‌گر اوضاع باشید تا شاید بتوانیدحلقه مفقوده مدیریت بحران را پیدا کنید. امروز همکار محترمی استوری کرده بودند‌: “جهنمی‌ترین روز ICU از اسفند ۹۸ تا الان” !هرچند همیشه فضای مجازی پُر است از اظهارات مشابه کادر درمان.

اما من در تعجبم که چرا مطالب اینگونه توجه مراقبان و #صیانت کنندگان فضای مجازی را به خود جلب نمی‌کند؟!کنترل رشد جمعیت با هزینه‌های کمتر و رضایت‌بخش‌ِ دیگری هم ممکن است نباید اجازه داد تا با داغدار شدن خانواده‌ها این امر محقق شود.

جناب استاندارد همه می‌دانند که به اندازه کافی امکانات برای کنترل ورودی‌ها وجود دارد چون همانگونه که در اجرای طرح عفاف و حجاب، و مبارزه با آنچه آن را نابهنجاری اجتماعی می‌نامید، از تمامی ظرفیت‌ها استفاده می‌کنید اینجا هم می‌توانید، اما چرا نمی‌کنید را خودتان پاسخ دهید!

جهت مزید اطلاع حضورتان عرض کنم؛ بساط عروسی‌ها همچنان گسترده است.اما هنوز هم دیر نشده است.براساس بیانیه‌های سازمان بهداشت جهانی که ایران هم خوشبختانه عضو آن است؛ پاسداری از سلامت جامعه و شهروندان برعهده دولت و مسئولین است.

من آنچه شرط بلاغت است با تو می‌گویم………… با آرزوی سلامتی برای همه ایرانیانمنصور یوسفی دیگه سرایی