آغاز تحرکات انتخاباتی رسمی گروه های نزدیک به قالیباف در گیلان

نشست تبیین مبانی «نو اصولگرایی» در نظام جمهوری اسلامی در رشت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  رشت ، نشست تبیین مبانی «نو اصولگرایی» در نظام جمهوری اسلامی و تشریح ماهیت مفهوم نو اصولگرایی ظهر امروز با حضور مرتضی نواب قائم مقام دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی و جمعی از نخبگان استان گیلان در رشت برگزار شد.

قائم مقام دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در این نشست با اشاره به ماهیت مفهوم نواصولگرایی در جمهوری اسلامی اظهار داشت: نواصولگرایی به‌معنای تغییر، تحول اساسی و پیرایش و آراستن فضای اصولگرایی است و به‌دنبال تغییر و تحول بنیادین است‌.

مرتضی نواب با بیان اینکه جریان “نواصولگرایی” یک جریان سوم در کشور محسوب نمی‌شود بلکه در ادامه جریان اصولگرایی است خاطرنشان کرد: نواصولگرایی نگرش و خوانشی جدید از اصولگرایی با همان مبنا اما با بنای جدید است و به‌دنبال اصلاح و تحول بنیادین در جریان اصولگرایی است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد تحول در ۴ حوزه از جمله گفتمان، ساختار، سازمان و عملکرد تصریح کرد: اصولگرایی براساس مکتب امام(ره) بوده و نواصولگرایی نیز دارای همان مبنا است

وی نواصولگرایی را به‌معنای التزام به مکتب امام(ره)  دانست و اظهار داشت: امروز نیاز داریم که اصولگرایی را مورد نوگرایی قرار دهیم و متناسب با سلایق و نیاز امروز جامعه و بیانات رهبر معظم انقلاب، مفهوم نوگرایی را دنبال کرده و گفتمان‌ها و ادبیات جدید مبتنی بر نیاز جامعه بیان کنیم و عملکردمان نو باشد.

قائم مقام دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی با بیان اینکه امروز بدنه جوان حزب‌اللهی جامعه نمی‌پذیرد که تنها یک جمع سه نفره برای یک شهر و جامعه تصمیم بگیرد تصریح کرد: تجربه ثابت کرده هرجا که جوانان وارد عرصه‌ها شدند موفقیت‌ها بیشتر شد بنابراین باید مردم باید در تصمیم‌گیری‌ها و اداره امور مشارکت دهیم.

دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت استان گیلان نیز در این جلسه این تشکل را یکی از احزاب انقلابی، شناخته شده و رسمی کشور دانست و اظهار داشت: دکتر قالیباف سال ۹۶ نامه‌ای تحت عنوان “نواصولگرایی” در جامعه منتشر کرد و این نامه را خطاب به فعالان این حوزه به‌ویژه جوانان نوشت و سال بعد رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم انقلاب موضوع جوانان باید وارد عرصه‌ها شوند را مورد تاکید قرار دادند.

آرمان مهدی‌زاده افزود: جمعیت پیشرفت و عدالت به‌عنوان یک تشکیلات و حزب رسمی سیاسی این افتخار را دارد که بحث نواصولگرایی را انتشار و ساعت‌ها درباره آن بحث کارشناسی و تخصصی داشته باشد تا اینکه بستر لازم شکل گرفت و نخستین نشست “نواصولگرایی” در گیلان به‌همراهی خراسان رضوی برگزار شد.