امیر عابدی پور رئیس هیئت فوتبال شهرستان در واکنش به حواشی پیرامون وضعیت مالکیت باشگاه چوکای تالش

عده ای آرزویشان این است که چوکا وارد بحران شود و زحماتی که در طول چند سال برای به لیگ یک رسیدنش کشیده شده یکباره از بین برود

به گزارش تالشان نیوز امیر عابدی پور رئیس هیئت فوتبال شهرستان طی بیانیه ی ارسالی به تحریریه تالشان نیوز به حواشی پیرامون مالکیت باشگاه چوکای تالش پرداخته است که متن بیانیه عابدی پور به شرح ذیل میباشد

انگار عده ای فراموش کرده اند که چطور با بازیکنان تیم چوکا در هتل ها برخورد می شد . و باشگاه چه طور در تامین کمترین هزینه هایش  نیز ناتوان بود .  برای یک‌بدهی ۶ میلیون تومانی بارها و بارها از جانب مسئولان ورزشگاه در رشت با شخص بنده تماس گرفته شد . نه توان‌پرداخت بود  و نه کسی حاضر به کمک بود.


 گویا عده ای  آرزویشان این است که چوکا وارد بحران شود و زحماتی که در طول چند سال برای به لیگ یک رسیدنش کشیده شده یکباره از بین برود .

آقای ریاضی مند با وجود آنکه در شرایطی حساس به کمک تیم‌ شتافتند  ،پس از آن وضعیت  اسفناکی که تیم‌دچارش شد  در حضور این جانب و جناب بهمن محمد یاری اعلام‌کردند که قادر به تیم‌داری نیستند .


با صلاحدید و مشورت تعدادی از دوستان که این‌ روزها اظهار بی اطلاعی می کنند ، با‌کمک و تلاش های قابل ستایش جناب هادی صادقی ، با آقای عزتی وارد مذاکره شدیم .


کسی که در حین ورود بدون‌گرفتن هیچ مدرکی و  با توجه به شرایط خاص چوکا  بالای یک‌میلیارد تومان برای تیم هزینه می کند آیا نباید برایش حکمی صادر می شد تا بتواند در آن وضعیت بحرانی و با آن فرصت کوتاه  پیگیر رفع مشکلات عدیده ی چوکا و پرداخت بدهی ها ی باشگاه و باز کردن پنجره ی نقل و اتتقالات  و … شود ؟

بابت بحث تغییر نام چوکا نیز بایستی عرض کنم‌ که ما با پروانه ای تحت عنوان پروانه ی در دست اقدام در لیگ‌سه و لیگ‌دو توانستیم حضور پیدا کنیم اما برای حضور در لیگ یک همانطور که بابت زمین فوتبالمان ایراداتی گرفته شد که مانع از برگزاری  بازی های خانگی  تیممان در ورزشگاه پوریا ولی شد بابت حضور در لیگ یک نیز ایراداتی متوجه  پروانه ی قبلی با آن عنوان شد . و از آنجا که یک  ّباشگاه را دوبار نمیتوان ثبت کرد . 

اگر هر شخص حقیقی و یا حقوقی میخواست پروانه ای به نام‌ باشگاه چوکای تالش  بگیرد تا بتواند پیگیر باقی فعالیت ها شود  می بایست  هربار حتما نامه ی بلامانعی از شرکت‌چوکا‌دریافت می کرد  که این خودش مقوله ی پیچیده ای است و از آنجا که پروانه ای  درست به همین نام (چوکای تالش)  به اسم شخص  دیگری صادر شده که آن‌پروانه  نیز  تا به امروز باطل نشده ، نفرات جدید ناگزیر به این تغییر نام شدند تا بتوانند کارهای دیگر تیم‌ را از مجرای قانونی پیگیری کنند‌  و در این‌ میان  کار غیر قانونی ای صورت نپذیرفته است.

 و  مساله ی بعد اینکه هیات فوتبال خریدار نیست بلکه واگذار کننده است که در یکی از بندهای قرار داد اجازه ی فروش و یا واگذاری را تحت شرایطی خاص داده است.


  وقتی نماینده ی تام‌الاختیار جناب ریاضی مند قرار دادی را امضا کرده ، دیگر هیات فوتبال باید به کدام قرار داد پیشین با  آقای ریاضی مند پایبند بماند ؟ اصلا چرا باید یک طرفه پایبند بماند ؟  و  سوالی که اینجا مطرح می شود این است که اگر این کار را نمی کردیم چه کسی حاضر بود مخارج سنگین تیم داری در لیگ یک را متقبل شود ؟ نکند دوستان‌انتظار داشتند تا یک طرفه در قرار داد  بمانیم و منحل شدن تیم‌را تماشاکنیم.آن هم‌در شرایطی که از پرداخت هزینه های بازی در استادیوم شهر رشت نیز عاجز بودیم.


و سوال بعد اینکه چطور است این دوستان امروز نگران آقای ریاضی مند شده اند ؟ و از عدم پایبندی به قرار داد توسط هیات می گویند اما از مواردی که مالک قبلی نتوانست به تعهداتش عمل کند چیزی نمی گویند ؟ لابد انتظار دارند دوباره تیم را به همان نفرات برگردانیم ؟ اگر قصدشان‌ این‌است ،  باید بگویم بنده چنین‌کاری نخواهم کرد .و در اعتراض به مواردی از این دست  استعفای خود را نیز تقدیم ریاست هیات فوتبال گیلان‌ نموده ام.

سعی ما از ابتدا این‌بوده که تیم‌را از  لیگ سه به لیگ یک و  سپس لیگ‌برتر بکشانیم که بسیاری در این مسیر نقش های اساسی ایفا کردند ، از جمله هواداران و اسپانسرها و  مربیان و کادر فنی و بازیکنان در آن مقطع  . و حال اگر دوستان نفرات بهتری را برای مالکیت تیم سراغ دارند ، بسم الله .

قطعا انتظار هواداران هنوز بر آورده نشده ، اما با وجود برخی انتقادها  آقای عزتی  و همکارانش تلاش های  غیر قابل انکاری در  زمینه ی رفع مشکلات تیم بحران زده ی  چوکا انجام داده اند

همانطور که آقای ریاضی مند   هم با وجود تمام انتقادهای که به ایشان وارد است  در برهه ای خاص به یاری تیم‌شتافتند.
 و بنده نیز به نوبه ی خود بابت زحماتی که هرکدام  از   این عزیزان کشیده اند  از آنها  تشکر و قدر دانی میکنم

 و نکته ی آخر اینکه عزیزان آیا مدرکی دارند که ثابت کند  در دفتر هیات فوتبال تالش حکمی به عنوان مالکیت برای نفرات جدید صادر شده ؟ اما هیات به اندازه ی کافی مدرک و مستندات در زمینه های مختلف دارد که پرداختن به آنها بسیاری از  افراد را قطعا دچار چالش های اساسی خواهد کرد.


اما دامن زدن  به این قبیل حواشی  جزء روال کاری ما نبوده چرا که معتقدیم حاشیه سازان  هدفشان  هرچه که هست ، موفقیت چوکا نیست.

امیر عابدی پور