شادپور سرپرست اداره منابع طبیعی شهرستان تالش خبر داد :

ضرب و شتم شدید ۲ جنگلبان تالشی در درگیری با قاچاقچیان؛ حال یکی از جنگلبانان مساعد نیست‌

 آرش شادپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم ، اظهار داشت: ساعت یک بامداد چهارشنبه ۱۰ دی‌ماه ۲ همکار جنگلبان ما در که جوکندان تالش مشغول خدمت بودند متوجه حضور چند قاچاقچی می‌شوند.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری تالش گفت: لذا همکاران ما متوجه می‌شوند که این قاچاقچیان چند درخت را قطع کرده و در حال حمل آن به پایین دست هستند که جنگلبانان ما برای دستگیری این افراد وارد عمل می‌شوند. 

شادپور افزود: متأسفانه این قاچاقچیان بومی همان منطقه نیز بوده و به محض دستگیری با تعدادی از افراد معلوم الحال تماس می‌گیرند و وقتی به پایین دست می‌رسند قاچاقچیان و این افراد که مجموعا ۵  نفر بودند جنگلبانان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و فرار می کنند.

وی گفت: حدود ساعت ۴ صبح ۲ جنگلبان آسیب دیده به همراه تعدادی از همکاران به کلانتری رفته صورت جلسه می‌کنند و بلافاصله به بیمارستان منتقل می‌شوند در حال حاضر حال عمومی یکی از این جنگلبانان عزیز بهتر شده است اما دیگری شرایط مساعدی ندارد. 

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری تالش افزود: این همکار ما از بیمارستان تالش به بیمارستان پورسینای رشت منتقل شده و با توجه به اینکه شدت مصدومیت زیاد بوده و حال مساعدی ندارد احتمالاً فردا صبح به بیمارستان ولایت منتقل می‌شود.

شادپور عنوان داشت: از این تعداد قاچاقچیان تا کنون ۲ نفر شناسایی شده اما در حال حاضر متواری هستند با دستور پیگیری ویژه از سوی دادستان شهرستان تالش که حساسیت ویژه‌ای به خرج دادند اکنون پرونده در شعبه ۴ دادیاری تالش مورد بررسی است.

وی با بیان اینکه جنگلبانان ما با دست خالی از جنگل‌ها دفاع کرده و حتی حق استفاده از اسلحه را ندارند افزود: باید نگاه ویژه‌ای به این افراد شود چنگلبانان ما اکنون با کمترین میزان دریافتی در حال خدمت هستند لذا این افراد امنیت شغلی نداشته و اکثراً به صورت شرکتی کار می کنند.

شادپور گفت: بسیاری از جنگلبانان در قالب قراردادهای همکاری با ما کار می‌کنند که این مستلزم این است که مسئولین چاره‌اندیشی کرده و شرایطی را فراهم کنند که این جنگلبانان وظیفه شناس تبدیل وضعیت شوند و امنیت شغلی داشته باشند. 

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری تالش افزود: لذا این افراد محدودیت‌هایی داشته و خیلی از آن‌ها هنوز کارت ضابطی ندارند البته اکنون طرح‌هایی ارائه شده که همه بتوانند این کارت را داشته باشند اما در حال حاضر برای همه این اتفاق نیفتاده است.   

وی بابیان اینکه جنگلبانان جانشان را در کف دستشان گذاشته و از جنگل‌ها حفاظت می‌کنند گفت: با توجه به شرایط و گرانی‌های موجود اگر حمایت های بیشتری در جهت افزایش دریافتی‌های جنگلبانان و تبدیل وضعیت آن‌ها صورت بگیرد قطعاً با قوت قلب بیشتری انجام وظیقه می‌کنند کما اینکه اکنون نیز همینطور بوده و است.

شادپور افزود: از همه جنگلبانان عزیز که جانشان را برای حفظ جنگل‌ها به خطر می‌اندازند نهایت تشکر را داشته و مچنین از دادستان شهرستان، دستگاه قضا و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان که پشتیبان ما بودند سپاسگذارم.